Bruna tyglar med runt mässingspänne?

caballus

Trådstartare
Nu, alla matchningsfanatiker får ni hjälpa mig lösa mitt dilemma!

Fick ett fint Frank Baines träns i julklapp, och nu är det dags att matcha på ett par tyglar till detta träns:
735093.JPG

http://www.willab.se/hansbosport/images/735093.JPG

De tyglarna från FB som matchade var ett par lädertyglar med stolpar. Inte det bästa greppet i världshistorien. :smirk:
Vävribbtyglar och vanliga gummityglar går bort. Resten är jag öppen för förslag! Hagla på! Vilka tyglar rekommenderar ni, som både är sköna att rida med, och matchar?

:bow:

Sv: Bruna tyglar med runt mässingspänne?

har likadant träns o jag har stolp-lädertygel, tkr det ger bra grepp även om jag eg. inte gillar lädertyglar.
Men finns det några tyglar kvar då, om man räknar bort läder/gummi/vävribbstyglar......? :confused:

Inte många... :p Men jag hade flätade, helflätade, tyglar med runda spännen, i rätt brun färg var dom också. Tyvärr råkade hästen trampa på dom... Annars skulle du fått köpa mina. Men jag Tror jag köpte dom från Kings Saddlery! :)

Centaur skrev:
Men jag hade flätade, helflätade, tyglar med runda spännen, i rätt brun färg var dom också.

Ungefär det jag söker efter.
Synd att tyglarna pajade :(

piggis_83 skrev:
Men finns det några tyglar kvar då, om man räknar bort läder/gummi/vävribbstyglar......? :confused:
Släta lädertyglar trivs jag inte med.
Gummityglar och vävribbstyglar har jag för många av som det är redan.
Letar efter kantflätade tyglar, tyglar med invävda gummitrådar och stolpar eller kanske lädertyglar med gummi på insidan. Finns det inget annat så kör vi givetvis på stolptyglarna, men tycker att de är så hala...:mad:

HG och Dyon har många olika tyglar i olika bruna nyanser med mässingsspännen. Det kanske kan vara nått?

Liknande trådar

S
Utrustning Jag har en matchningsfråga till stilakuten!!! (Alla på Buke får såklart tycka och tänka ;) ) Jag har ett brunt "hoppträns" med pullar...
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka