Bruna islandshästar. *Bildtråd*

Sv: Bruna islandshästar. *Bildtråd*

Underbara Brandy:love:

Om din mamma tröttnar på honom och du inte har tid får du gärna skicka honom till mig! Stort vill ha begär!

//Julia

Ja, han är underbar :love:

Haha, inte för att risken att mamma tröttnar på honom är så stor, men om hon gör det och inte jag snor tillbaka honom så skickar jag honom på posten ;):angel:

KL.
Min bruning. Brjánn frá Langhúsm e: Stigandi frá Saudarkroki ue: Hervar frá Saudarkroki

13735173.jpg
´
Fatman :D
20773061.jpg

Var finns Sleipnir?

Sleipnir stod hos mig i Häggdånger utanför Härnösand tidigare. Vi hade kontakt då när vi upptäckte att han och din Svala är släkt. Nu är han sällskapshäst hos en sadelmakare uppe i Sollefteå eftersom han har grava ryggproblem.

Min och syrrans gamla islandshäst (såld nu!)
Drópi från lilla Björkfallet - Brun med Svart Stjärnämne och ål, stod det i registreringsbeviset
e: Ljomi fra kot (brun)
U: dimma frá skårup(skimmel)
dropikollage1-1.jpg
[/IMG]

Senast ändrad:

Det behöver han inte vara. Hästar av alla färger kan ha ål men den är inte lika tydlig som hos en black häst.

Svart stjärnämne?

Jag har ridit en syster till Dimma fra Skårup. Lýsa hette hon.

ja tror att den är tydlig.. ska kolla lite extra noga;)
Tack för ditt svar!
Mvh Linn

Ja vi har undrat detta med svart stjärnämne, så stod det i vilket fall men i hästpasset skrevs det inte i den formuleringen eftersom stjärn är ett vitt tecken:D

Jaså vad spännande, vi hörde inte så mycket om Dimma fra skårup, mer än att hon var snäll och 125cm i mankhöjd, Hur var Lýsa?

Lýsa var fux, knappt 130 cm, lågställd, lång hals, mycket tölt och pass, egensinnig.

Här är min bruna skönhet :)

Glima Från Bäckaliden

e. Godi Frá Prestbakka
u. Molda Frá Fifliholti

(Brandy, skulle din häst någonsin försvinna så är risken med 99.9% chans att han står hos mig :P

Senast ändrad av en moderator:

Lýsa var fux, knappt 130 cm, lågställd, lång hals, mycket tölt och pass, egensinnig.

aha okej! jag har för mig att dem sa att Dímma var en riktig naturtöltare med, hon såldes som familjehäst sen för att hon var så snäll och enkel. Tyvärr blev inte Drópi någon tölthäst utan bäst som tregångare.

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 606
Senast: Puffindog
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 664
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp