Bruna islandshästar. *Bildtråd*

E

EvensPila

Är det någon här som har en brun islandshäst? Skulle gärna vilja se lite bilder på det, har inte sett någon annan brun än min egen och hennes pappa :) Iofs, hade dom gjort fel i passet, hon är tydligen brunblack :P

Sv: Bruna islandshästar. *Bildtråd*

Finette
SFbetar.jpg

Rökkvi
Rkkvi.jpg

Admiráll
Admirll76.jpg

Jag har två bruna hästar och min favorithäst på Island är också brun, så det r helt klart en favoritfärg!

Jarpur:

20050531hagen14.jpg

Hamingja:

P1010026.jpg

Bryggja (på Island då..):

P1010032.jpg

island038.jpg

Min häst är också det, men vid en kontroll sa vet. att en häst som är brun med ål, är egentligen brunblack :)

Fast det är ju en sanning med modifikation. Det existerar även sk "fejkålar" vilket innebär att hästen kan ha ål utan att vara black. (Men då är den ofta inte lika markant som när hästen är black)

29kz339.jpg

Här kommer en, har tyvärr ingen på bara hästen, men hon har med ål och blackman, men i passet står det brun:)

Min Leira är brun med pussfläck på sin söta mule.

picture.aspx
picture.aspx
picture.aspx

Fler bruna...

Lilla Tritla e. Loftur frá Möðrufelli
picture.aspx

Sleipnir från Rudet
picture.aspx

Frigg från Slätterne
picture.aspx

Jag har två bruna saker :D

Gimsteinn
19436226.jpg

19724701.jpg

19428847.jpg

(Sista bilden är tagen av Mel på buke)

Och sen den lilla namnlösa.
brun.jpg

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 606
Senast: Puffindog
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 664
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp