Brun dressyrsadel?

Centaur

Trådstartare
Vad tycker ni om det? Inte mörkbrun, men mellan/tobacco-brun. Nån som har en bild att visa på en dressyrhäst med en sadel i den färgen? Har för mig att jag sett Jan Brink ha en tobacco-färgad Prestige på Briar?

Jag har ju egt en jättefin sadel, men den har fel färg, vill ju ha en bruuuun sadel, inte tråkig svart.. :p Men jag är inte så sugen på att byta märke, tog ju ett år att hitta nåt som passade (Prestige), så tror inte jag vågar byta märke. :eek:
Så om jag vill ha en brun sadel blir det en tobacco-brun, även om jag helst skulle haft en "vanlig" brun, Prestige tillverkas ju inte i den färgen.

Så, tyck till nu, får man ha den färgen på dressyrbanan?? :bump:

Sv: Brun dressyrsadel?

Min dressyrsadel tycker jag har en underbar färg :love: :love:
Marillensomprovdocka001.jpg

Jag tycker att Prestiges bruna är sååååååå fin! Ska det avra nån tabacco brun ska det vara den!
Annars tycker jag det är görsnyggt med Stubbens ebony.

Ja det håller jag med om! ;) Snyggt med den lite röda tonen i lädret, jag gillar inte när det blir mer åt london-hållet.

jaguar har en skitsnygg brun färg, inte jättebrun o inte så tobacco, nånstans därimellan. samma sak med amerigo. orkar inte leta bilder men du kan ju söka på dom iaf ;)

Men då är frågan om dom passar hans rygg....

har inte du en brun sadel?

Min sadel ovan är en Harry Dabbs tillv. till Jaguar så det kanske är en liknande färg på dom! Kommer inte ihåg vad färgen kallas bara :confused:

Håller med *le* vad är de för sadeln??

Precis. Sadelmagasinet hade för längesen en Prestige dresssyr som var brun, och jag funderade på allvar att köpa en likadan. Den var så himla fin! Nu passade den inte hästen för fem öre så... Det blev inget...

Nej Jaguaren är inte så röd, den är lite mer nötbrun.. Åtminstone på bild. Autumn Gold heter färgen, kollade hemsidan. :)

nää i dressyren ska allt vara svart, möjligtvis mörkbrun. men inte någon tabacco :crazy: det ska man ha på hoppbanan!

Mörkbruna dressyrsadlar är jättefina, men om valet måste stå mellan svart och tobacco så tycker jag ändå tobacco. Tycker inte heller att svarta sadlar är så fina...

Senast ändrad:

jo absolut, du har prestige va?
jo jag har en brun fast en Butet och det är inget man helst vill svassa omkring inne på banan med ;) inge vidare djup sits lr knästöd men det är en underbar sadel!
william007.jpg

Här ser man färgen lite (jävligt hett med matchande chaps ;)) och tänk då på att den är begagnad, dom ser inte ut så där från början :p riktigt gamla Butet-sadlar är det snyggaste, hänger en sån i mitt stall - så jäkla fin! riktigt välanvänd o fin :)

Jo jag har en Prestige Top Dressage nu, jättenöjd med den! Förutom färgen då.. :p haha....

Men hade inte du köpt en Jaguar? Blev det en svart?

jo, jaguaren är svart, vad därför jag inte nämnde den :p den är helt underbar.
ang prestige har jag för mig att den o amerigon påminner mkt om varandra, men jag kan vara ute o cykla.

tycker det kan vara ganska fint med bruna sadlar som är ganska ljusa i dressyr, inte londonfärgade men typ "ljusbruna". men det beror lite på vad hästen har för färg också, det är inte så snyggt på en jättemörk häst men jättefint på en fux/brun.

Han är fux, såhär ser han ut:
HPIM0466.jpg

Breccia, var det inte du som aaaaldrig mer skulle ha svart läder på Wille?? :angel:

Måste bara få det sagt! Fullkomligen älskar den bilden på din pålle tycker att den färgen på utrustningen är kalassnygg på honom :love: :love: :love:
Diggar även din skm. dom är ju bara finast :D :D

jo och det gick åt pipsvängen :mad: :p
jag grämer mig varje gång och vill såååå gärna ta Butet + bruna hoppetränset - men då ser han ut som en hopphäst :eek:
I've got big issues... :angel:
Men nästa sadel ska bli brun, han ska bara muskla i o ur den här först :D

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 346
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 194
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Ska köpa nya chaps imorgon. Har brun sadel. Bör jag köpa bruna chaps? Det jag tänker på är om någon varit med om att sadeln...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka