Cheraderama
Trådstartare
Nu har Schockemöhle anmält 3 redan godkända hingstar, spännande att se vad det är för unga förmågor som kommer visas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väldigt positivt tycker jag att det finns så många som vill visa i år. Alla kommer säkert gå chansen att visa tror jag. Det är ju pengar in för SWBTotalt 76 hästar anmälda nu. Ingen info på swb.org om deltagarantalet ändå ska begränsas (50? 60?) och hur man tänker när man avgör vilka som får visas. Kör man strikt anmälningsordning eller "rangordnar" utefter olika kriterier t.ex. blivit rekommenderad på rådgivande, godkänd i övrigt förbund, prestationshingst med goda meriter m.m.?
Jag håller med och jag hoppas verkligen att alla kan visas, ovanligt många intressanta i år känner jag. Samtidigt så finns det ju en del coronarestriktioner att ta hänsyn till och jag antar att det är därför man infört begränsning av antalet deltagande hingstar (och hingstarnas människor). Men som sagt; hoppas det går att arrangera på ett säkert sätt ändå med alla 70 + deltagande hingstar, eller hur många det nu blir i slutändan.Det är väldigt positivt tycker jag att det finns så många som vill visa i år. Alla kommer säkert gå chansen att visa tror jag. Det är ju pengar in för SWB
De kanske utökar antal dagar som man gjorde med unghästtesterna i våras?Jag håller med och jag hoppas verkligen att alla kan visas, ovanligt många intressanta i år känner jag. Samtidigt så finns det ju en del coronarestriktioner att ta hänsyn till och jag antar att det är därför man infört begränsning av antalet deltagande hingstar (och hingstarnas människor). Men som sagt; hoppas det går att arrangera på ett säkert sätt ändå med alla 70 + deltagande hingstar, eller hur många det nu blir i slutändan.
Vet inte om det har så mkt med Corona restriktioner att göra eller om dom inte väntade sig att så många skulle vilja visa i år. Förra året var ju extremt lågt antal.Jag håller med och jag hoppas verkligen att alla kan visas, ovanligt många intressanta i år känner jag. Samtidigt så finns det ju en del coronarestriktioner att ta hänsyn till och jag antar att det är därför man infört begränsning av antalet deltagande hingstar (och hingstarnas människor). Men som sagt; hoppas det går att arrangera på ett säkert sätt ändå med alla 70 + deltagande hingstar, eller hur många det nu blir i slutändan.
Man kan ju tycka att de borde ha kunnat räkna ut med lillfingret att fler skulle vara intresserade av att visa i år iom det nya systemet där fler hingstar kommer att passera nålsögat men med olika "gradering".Vet inte om det har så mkt med Corona restriktioner att göra eller om dom inte väntade sig att så många skulle vilja visa i år. Förra året var ju extremt lågt antal.
ELLER HUUUR! Jag har aldrig varit på ett bruksprov, bor långt ifrån Skåne (Grevagården var också för långt bort), men Strömsholm hade varit görbart! Hoppas på 2022 på Strömsholm också.Det är väl typiskt med så många anmälningar när man inte får åka dit
Mja, man vet ju aldrig hur det tas emot när ngt nytt lanseras. Ibland säger folk en sak och sedan gör tvärtemot.Man kan ju tycka att de borde ha kunnat räkna ut med lillfingret att fler skulle vara intresserade av att visa i år iom det nya systemet där fler hingstar kommer att passera nålsögat men med olika "gradering".
och jag hoppas på Grevagården nästa år eller Skåne, min hingst ska gå bruksprov 2022 och Strömsholm är lite långt bort för migELLER HUUUR! Jag har aldrig varit på ett bruksprov, bor långt ifrån Skåne (Grevagården var också för långt bort), men Strömsholm hade varit görbart! Hoppas på 2022 på Strömsholm också.
Ja förra året var ju jättelågt antal men nu är det kanske mer konkurrens? Eller man konkurrerar inte på samma sätt på bruksprov? Man kan ju inte godkänna 0 hingstar men heller inte för många?Vet inte om det har så mkt med Corona restriktioner att göra eller om dom inte väntade sig att så många skulle vilja visa i år. Förra året var ju extremt lågt antal.
Det finns ingen övre gräns. Alla som når upp till kraven godkänns.Ja förra året var ju jättelågt antal men nu är det kanske mer konkurrens? Eller man konkurrerar inte på samma sätt på bruksprov? Man kan ju inte godkänna 0 hingstar men heller inte för många?
Måste ju skratta lite. Vet när vi vann semifinalen i elitallsvenskan på Strömsholm så satt det skåningar på läktaren och tyckte såååå synd om sig själva som hade så långt att köra. De hade ju hela 60 mil dit. Av någon anledning är uppförsbacken norrut jobbig oavsett varifrån man utgår.och jag hoppas på Grevagården nästa år eller Skåne, min hingst ska gå bruksprov 2022 och Strömsholm är lite långt bort för mig
Det har att göra med att vi skåningar aldrig behöver köra längre än 45 minuter för en tävling. Och inom 20 min radie så har vi 15 tränare på svårklassnivå (gäller oavsett var i skåne man befinner sig). Därför har vi en annan syn på avstånd.Måste ju skratta lite. Vet när vi vann semifinalen i elitallsvenskan på Strömsholm så satt det skåningar på läktaren och tyckte såååå synd om sig själva som hade så långt att köra. De hade ju hela 60 mil dit. Av någon anledning är uppförsbacken norrut jobbig oavsett varifrån man utgår.
Välkommen till min värld. Jag är i Hudiksvall om jag kör 60 mil. /MVH Norrbottningen
Flyinge har bäst förutsättningar tycker jag, synd att personkemin inte funkade. Men Strömsholm är också en bra plats för bruksprovet. Att Grevagården blev en nödlösning för bara ett år var nog ganska väntat.
Eller så gör dem det, om du ser hur många som anmält sig.De som visar hingst verkar ju iofs inte tycka som du.