Bruksprovet 2019

Cheraderama

Trådstartare
13 hingstar anmälda enl. TDB (hittills) ! Vilka ser ni mest fram emot? Själv tycker jag det ska bli kul att se Belantis, även om jag i första hand är intresserad av hoppning.

Liberace for U tittade jag på sedan han gjorde sitt prov i Tyskland, där är en hingst jag är ärligt intresserad. Förutom den får vi se vad som dyker upp. Gör bara en kortare tur ned i år då vi väntar föl ett par veckor senare men ser verkligen fram emot det.

Nu ska jag förvisso inte se någonting live, men brukar följa med i sändningarna så gott jag kan.
Bon Coeur är ju alltid trevlig att se på! :love: Av de mer "moderna" dressyrhingstarna är han och Zappa mina favoriter så. :up:
Dantes Vincero ser jag fram emot! Tillsynes jättetrevlig stam, speciellt mödernet är ju verkligen himla trevligt! :love: Kul att man tagit vara på de äldre svenska stammarna, det gillar jag! :up:
Även om han (väl?) är en hopphingst måste jag ändå nämna Saltato också. Superfin stam, väldigt prestigefull far och återigen tillvaratagit ett svenskt gammalt prestationsstarkt möderne. :love: Honom ser jag också väldigt mycket fram emot att se!

2M2 Jason Bourne
Benefit
Bon Coeur
Chini con Omnes F
Coupe de Coeur
Dantes Vincero GJ
Darc Cash
El Barone 111 Z
Farinjo des MEC
Gianluigi Buffon
Kane
Liberace for U
Saltato SRC

Nu ska jag förvisso inte se någonting live, men brukar följa med i sändningarna så gott jag kan.
Bon Coeur är ju alltid trevlig att se på! :love: Av de mer "moderna" dressyrhingstarna är han och Zappa mina favoriter så. :up:
Dantes Vincero ser jag fram emot! Tillsynes jättetrevlig stam, speciellt mödernet är ju verkligen himla trevligt! :love: Kul att man tagit vara på de äldre svenska stammarna, det gillar jag! :up:
Även om han (väl?) är en hopphingst måste jag ändå nämna Saltato också. Superfin stam, väldigt prestigefull far och återigen tillvaratagit ett svenskt gammalt prestationsstarkt möderne. :love: Honom ser jag också väldigt mycket fram emot att se!

Vad har Saltato för prestationer på mödernet? Kollade bara mamman som inte har några direkta meriter.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 687
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 756
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar