Bruksprov, travmeriter

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
R

RebeckaKihlberg

Kloka shettismänniskor...hjälp!!

Nu blir jag tokig snart
Aargh.jpg
, vet att jag suttit och läst vad som gäller vid bruksprov för shetland och att om dom har travmeriter och de är under en viss tid behöver man inte avlägga själva bruksprovet...men VAR????..kollar på Spaf, kollar på Svehast ...är jag blind?
bored.gif

Någon som vet var jag kan ha sett de, eller som vet vilken tid som gäller för att manska bli befriad från bruksprov och om ponnyn har tagit den tidsgränsen..gäller de resultatet "litev ut" eller är de tidsbegränsat?

Blir snart knäpp på mig själv
uglystupid1.gif

//Becka

Sv: Bruksprov, travmeriter

Hej!

Jag antar att det är samma regler som för russ. Isf gäller att hingsten skall ha kvalat in och gjort en godkänd start.

Som lila skrev, det räcker att de genomför ett godkänt lopp, INGET krav på tiden.
Och det gäller livet ut, ja.
Shettisarnas bruksprov är ju brara för att visa att de är tilräckligt vettiga i huvudet för att kunna antingen göra ett gdk bruksprov (kör- eller ridprov) elelr genomföra en offentlig tävling. Har de gjort det så räcker det.
(Min Zeb slapp göra bruksprov tack vare att han genomfört kvalitetsbedömningen)

Tack för svaren, då har jag blivit lite klokare på de här med travmeriter!

hm .. alltså om jag ska åka på premiering med ming gosse så behöver han inte göra bruksprovet då han genomfört ett antal godkända offentliga körtävlingar? (vad är en offentlig tävling?)

De sklijer sig vad det gäller "vanlig" körning och trav....har för mig att jag tryckt ut info m detta på Svehäst eller spaf eller nått sånt..kolla med dom andra som visar här på Buke...dom vet säkert!

lul skrev:
hm .. alltså om jag ska åka på premiering med ming gosse så behöver han inte göra bruksprovet då han genomfört ett antal godkända offentliga körtävlingar? (vad är en offentlig tävling?)
Korrekt uppfattat. (om det är en liten ponny det handlar om, de större ponnyraserna har andra krav)
Offentlig tävling är lokaltävling och "större".

aha det var trevligt att höra :) han är shettis så liten räknas han nog som! då slipper man dra med sig vagnen på premiering då :bump:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Blir verkligen knäpp..har suttit senaste veckan och spånat på en ras som skulle kunna vara perfekt för oss här hemma..Men det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 183
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18