Är halvnöjd med extremitetsdelen på Calido's Son.. Han är tilltänkt till ett inåttåat sto... Vet inte hur starkt det nedärvs och vet inte om jag vågar chansa heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är scoop?!?
Jag har också lärt mig det...Något som journalister håller på med
Hade nog valt en annan hingst.Är halvnöjd med extremitetsdelen på Calido's Son.. Han är tilltänkt till ett inåttåat sto... Vet inte hur starkt det nedärvs och vet inte om jag vågar chansa heller.
Tack, är inne på samma linje. Lutar åt Ike åt bägge stona faktiskt. Upplevde honom som rätt komplett och ett hyfsat säkert val på ett sto där man inte vet vad hon lämnar.Hade nog valt en annan hingst.
Tittar man på världseliten idag på hoppning tycker jag det finns en viss parallell med god , snabb hoppare och just den exteriören.Håller med att en sån häst till viss del är svårare och rida men det verkar inte bekomma värdldryttaren så länge den kan hoppa.För uppfödaren är det viktigt och bestämma sig för vem man avlar åt.Kan inte riktigt begripa varför det är ett sånt överflöd av hopphingstar med direkt usla exteriörpoäng. Ffa att det finns så mycket avvikelser på benen och att de rör sig i framvikt. Hur ska vi främja hållbarhet om det avlas på hingstar som rör sig i framvikt? Det krävs massor av skicklighet av en ryttare för att få den sortens häst att hålla. Nä, AVN jag köper inte ert arbete.
Håller med. Känns som ett kortsiktigt sätt att jobba.. Inte direkt hästvänligt.Kan inte riktigt begripa varför det är ett sånt överflöd av hopphingstar med direkt usla exteriörpoäng. Ffa att det finns så mycket avvikelser på benen och att de rör sig i framvikt. Hur ska vi främja hållbarhet om det avlas på hingstar som rör sig i framvikt? Det krävs massor av skicklighet av en ryttare för att få den sortens häst att hålla. Nä, AVN jag köper inte ert arbete.
Tycker rent spontant han ser ut som en "karlahäst"Var det nån som såg testryttarna på Agathon? Funderar på vad Linda menade med svårriden... Tung, jobbig eller rent av svår?
Var det nån som såg testryttarna på Agathon? Funderar på vad Linda menade med svårriden... Tung, jobbig eller rent av svår?
Ja Såg honom gå på torsdagen i Göteborg, han går ju stora klasser men blev väl ingen favorit hos mig. Tror inte han kommer bli nån succé inom aveln, tror att stoägarna väljer modernare hingstar eller isf hans halvbror som redan visat vad han går för i avelnTycker rent spontant han ser ut som en "karlahäst"
precis, han är känslig så det blev nog för mycket i hjärnan för honom..Hon red på honom i en friskare galopp än han är van/bekväm med så då blev han lite springig, spänd och svårreglerad såg det ut som.