Brukskörning.

F

feliand

Hur gör man? Vad går det ut på? Vilken gångart? Vilka raser? Vart finns det?

Allt undrar jag, hehe. En liten tråd för oss somvill veta mer om brukskörning. Min lille shettis kille är helt galen i att köra och älskar det, så kanske är dett angt för honom? :D

Sv: Brukskörning.

Brukskörning är för alla raser men vanligast är nordsvensk, fjording osv. Det körs med flakvagn i skritt i trav. Man backar o trassslar i svåra hinder. Halter i upp- o nerförsbacke osv. trevligt men svåra hinder som kräver huvud på skaft:)

Sv: Brukskörning.

Kolla in här http://medlem.spray.se/brukskorning/index.htm
Fast det var länge sedan vi uppdaterade den så är innehållet aktuellt. Jag kan verkligen rekommendera grenen både som träningsform för hästar i alla utvecklingsstadier och som tävlingsform.

Okej, tack. Finns det ngn max ålder för tävlande kuskar eller hästar? Är intresserad av grenen både för min shettis och min framtida tinker eller ardenner. Finns det någon kurs man måste gå för att få ngn slags licens och var isf osv?:)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Lavinia
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 511
Senast: Palermo
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka