Brukar ni klia varandra?

Sammetsflickan

Trådstartare
Brukar ni klia varandra ni och era hästar?

Typ när man kommer till boxen eller hagen och så början man klia så kliar ens goseälskling tillbaka så mysigt :love:
Eller är jag knäpp? :bump:

Sv: Brukar ni klia varandra?

Jag och min kliar också (hon vet dock att hon inte får ta med tänderna). Ser det faktiskt som en jätteviktig del av vår relation, plus att det såklart är mysigt.

Ja självklart :)
Det är ju jättemysigt att gosa med hästarna.

Mina tigger ibland om att bli kliade, de börjar alltså lite försiktigt klia på utvalt ställe och hoppas på respons :D :love:

Det finns en häst i stallet som blir skitsur och sparkar i boxväggen (uppmärksamhetskrävande) om man kliar på någon annan och inte på henne, svartsjuk månntro?

Det ger också en väldigt bra kontakt/relation med hästen.

Självklart:) Kliar och gosar och klappar på varenda del av min pålle:) Det är ju den kontakten som är både mysigast och skapar mest band.

Dock är min nuvarande pålle inte särskilt gosig av sig(tråkfia!), men hon har sina stunder!

Min gamla ponny däremot han stod allitd och kliade mig tillbaka med läpparna (bet aldrig!), murvlade i håret, slickade på en osv:)

Ja, men jag tycker inte det är så jättemysigt att bli kliad tillbaks :p Kan knappt klappa honom alls förrän han ska börja klia mig. Så jag brukar passa på om det står nån annan häst brevid så kan kan klia på den istället ;)

brukar klia min häst^_^, dock så är hon inte den typen som kliar tillbaks så ofta och hon kliar absolut inte andra hästar! men när pollan är på sitt mys humör så kliar hon tillbaka och ruffsar i ens hår^_^.

åh, jag och min gamla medryttarhäst brukade alltid stå och klia varandra :love:. Så fort man ryktade på höger sida lyfte hon bakbenet och ville bli kliad på insidan av det/under magen. Hon var väldigt duktig på att bara massera med mulen och inte använda tänderna. som tur är, annars hade jag väl fortfarande varit blå :p
selmaochjessica.jpg

js.jpg

gud vad jag saknar henne när jag ser dehär bilderna...

Det är mest jag som kliar, får inte så mycket kli tillbaka, ibland men ganska sällan då dom lärt sig att jag är ömtåligare och låter således bli helt.

Att gosa och kela är ju super mysigt:love:

Jag kliar min gosse... och under tiden kliar han närmaste boxvägg :D. Han vet att hans kliande blir lite för hårdhänt för mig, även om han bara använder mulen.

Tycker det är jätteviktigt med gos och mys. För mig är det ett sätt att stärka kontakten och relationen mellan oss. Och sen är han ju så söt så man kan inte låta bli :D

46889_143906408982616_100000897727275_231815_1767846_n.jpg

:love: Min lilla och jag gosar och kliar varandra alltid! hon blir nästan sur om jag går förbi utan att klappa henne!

Min stora är dock för cool för att gosa offentligt! Men när ingen ser på är han en riktigt mjukis!

Jag kliar men hästen får gärna låta bli att klia mig. Hon står och snörvlar med mulen i luften i stället :D

Här har det kliats så det stått härliga till ibland. Jag hade ju såna band till Madam så hon visste om det kliade på ryggen på mig och utan att jag visade det så kom hon och kliade mig på ryggen med tänderna men så försiktigt så och jätteskönt. :p
Jag kände ju också var det kliade på henne och under magen och runt juvret var favvoställena där det kunde klia så hon höll på att gå i bitar. Då stod hon med ena bakhoven på mitt knä när jag satt på huk, det var enklare så för då behövde hon ju inte hålla upp benet själv. :D

Vadå "bortskämd"? :angel:

Jaaa, jag har världens mest sociala häst, hon mår direkt dåligt om hon inte får klia någon då och då! :love:

Jag har haft henne sedan hon var två, och hon var inte hanterad mer än nödvändigt (lite ledd i grimma, verkad och avmaskad, typ), så jag fick jobba lite på att få henne att förstå att människor är lite skörare än hästpolarna. Hårda tag med tänderna är inte uppskattat! ;)

Men nu gnussar hon bara försiktigt med överläppen, supergosigt! :D

Javisst kliar vi, hästis får vara lite försiktig bara och det är han - inga tänder. ;)

Jag kliar på mina hästar varenda dag, ett bra sätt att ha lite kontakt ute i hagen! Men -Stort MEN- de får absolut inte under några omständigheter klia tillbaka! Varken min hud eller mina kläder är gjorda för att bli kliad av att en häst biter i det ;)

Unghästarna brukar försöka klia tillbaka, men de lär sig snart.

Men ofta tycker jag att mina hästar ( :love: ) vänder huvudet åt mig o lixom visar att de gärna hade kliat- om de hade fått. Eller jag vet inte hur jag skall förklara det. Jag tycker att kliandet ger oss kontakt helt enkelt!

Stona kliar tillbaka på mig, speciellt min fuxfia är väldigt kelig :love: Hingstens mun har inte på mig att göra så han kliar luft eller boxvägg :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Kilauea
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästhantering Har en häst som jag tidigare skrivit lm här på Buke. Hon har mycket i sitt bagage och jag har jobbat mycket för att vår relation ska bli...
2
Svar
22
· Visningar
2 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat