Brukar hästar?

S

Sommmaren

Hejsan.

Är det normalt att hästar ligger ner i sin box när de kommit in från hagen? :confused:

Tack på förhand // Sommmaren

Sv: Brukar hästar?

Det är säkert olika från häst till häst.

Min tycker mycket om att ligga en stund o sova (snarkar även ibland) efter maten.

för vissa individer är det "normalt" att dom lägger sig en stund i boxen när dom kommer in och även fler gånger under natten, andra gör det aldrig om det är folk i närheten. vissa lägger sig och rullar direkt när det är nyskottat/strött :D andra inte.

Det är säkert olika från häst till häst.

Min tycker mycket om att ligga en stund o sova (snarkar även ibland) efter maten.

Okej, Är ganska så ny hästägare så.. Fast iofs sa förra ägaren att hon gillade att ligga ute och vila, Men blev lite :confused: för jag har ju inte direkt sett det innan ^^ ridskole hästarna ligger ju inte och sover i boxen direkt sådär. Tack för hjälpen ^^ :)

Så bra :) känner mig lungnare nu ( min första häst , trodde att det var något fel ) :)

Som ngn här så, om det är nyströat är det väldigt vanligt att de lägger sig och gärna rullar i detta direkt när de kommer in.

Mina två verkar på regelbunden basis sova "middag" .Jag tar in dem vid 17 tiden och när jag nattar dem sen vid 22 så brukar båda ha legat och vara spåniga på ena sidan.Den ena hästen jag har kan även ta en lur i hagen på sommaren mitt på dagen.Första gången jag såg det blev jag lite skrämd får han låg helt utslagen mitt i hagen och rörde inte en fena fören jag var riktigt nära.Det har även hänt att jag någon gång kommit lite tidigt till stallet och väckt honom på morgonen och han har då inte behagat resa sig fören maten är serverad.
Jag ser det som att han är väldigt trygg i sin box/hage.

Den ena är oxå en häst som älskar att rulla sig.Och jag kan se skilland om han sovit eller om han rullat sig eftersom han rör runt i hela boxen när han rullar sig men inte när han ligger och sover..Blir bara en liten gullig grop precis där han legat i spånet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 015
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
342
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 113
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka