Bröstsele Pfiff Standard

Sv: Bröstsele Pfiff Standard

Ja du har ingen aning, Så kan säkert vara. Då kan jag förstå att folk tycker det är så viktigt med bruna tömmar om det finns en regel om det, att man måste ha det på tävling. Men om man kör hemma eller på träningen föstår jag verkligen inte varför det är så viktigt, om man har bruna eller svart.
Jaja alla här inne vet redan vad jag tycker om saken :p

Man måste inte, men traditionen är så.
Samma traditon att man kanske har samma färg på benskydden som på resten av lädret eller samma färg på sadel o träns på en hopptävling.
Inom körningen är svarta tömmar begravning, och folk kommer kanske kanske att se lite konstigt på dej, eller förstående, om du tävlar med svarta tömmar. Ponnyekipagen i lätt klass brukar lätt komma undan med både tygtömmar och travtömmar :)

En anna sak är att på bruna tömmar har du rålädret, då ser man lätt om det har uppkommit en skada på lädret. Tömmarna är ju det viktigaste vi har i kontakten med hästen.

jag älskar mina tunna tärnsjötömmar, skulle kunna sälja häst o vagn med aldrig tömmarna...de är säkert 15 år nu.

Samma traditon att man kanske har samma färg på benskydden som på resten av lädret eller samma färg på sadel o träns på en hopptävling.

Samma färg har dom på allt ja :) Men tycker det är lite konstigt att om man har selen i hel svart så kommer ett par bruna tömmar det matchar inte så bra. Men men. Ska man ut på tävling så är det det som gäller;)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Institutet för Standarder, SIS, har fastställt en ny standard som ställer högre krav på ridhjälmar. Detta för att i framtiden...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Jag vet att många är nöjda med Brit Cares foder, men hur är deras veterinärfoder? Håller det samma standard som t.ex. Hills och RC så...
Svar
4
· Visningar
556
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
393
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka