Bröstmjölksdonation

Sv: Bröstmjölksdonation

Lämnade för 11 år sen.

De tog prover, jag fick klartecken.
Efter det var det bara att pumpa, frysa in & åka upp och lämna in på sjukhuset ibland.
Har för mig att man kunde lämna in på sin vårdcentral så fixade dom så att det kom upp till sjukhuset.

Jag donerade för 4 år sen. Minns inte att jag tog några prover.

Anmälde mej på BB, men fick vänta 4-5 veckor på en pump.
Åkte sen till "mjölkcentralen" på sjukhuset, fick all info, kvittera ut en pump och dom burkar som skulle användas. Sen var det bara hem och pumpa.

Jag hade som mål 100ml om dagen för att inte öka på produktionen allt för mycket. Jag gjorde så att jag pumpade samtidigt som jag ammade. Hade en stor frys så jag frös in allting och sen när jag lämnade tillbaka pumpen så lämnade jag all mjölk oxå.

Jag hann ju inte pumpa så länge, eftersom jag fick vänta så länge på pumpen och man får donera dom första 3 månaderna. Men det blev en hel del ändå.

Japp, för snart 12 år sen. Smidigt med lagom stora flaskor som vi frös och sen lämnade in en gång i veckan.

Jag ska också försöka donera. Har pump hemma nu. Behöver inte åka till sjukhuset utan lämnar via vår vårdcentral.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Imogen
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
514
Senast: Liten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka