Bröstböld.

mul

Trådstartare
Är det någon här som haft det? Hur gick det? Vad gjordes?

Jag har precis kommit hem från sjukhuset efter att ha tömt en bröstböld. Den var 2,4cm och full med gucka.. Jag har fått herracillin och ska tillbaka på torsdag och se hur det gått. Om det inte är bättre så ska dom operera och tömma den.

Sv: Bröstböld.

mm, jag har haft det. Det hann gå rätt långt och jag kollades för, kändes det som, allt annat innan jag själv frågade om det inte gick att kolla med ultraljud om det var en brösböld... Men min BM sade att det var det inte för hon hade jobbat som BM i 30 år och på den tiden bara varit med om en bröstböld så det kunde det inte vara. Så när jag slutligen fick komma vidare hade jag haft hög feber en längre tid och efter ultraljudet av bröstet blev det direkt remiss till sjukhuset och direkt, inte hem o hämta tandborsten mellan. Sövdes och opererades samma kväll och fick ligga kvar vid sjukhuset och fick pencillin intravenöst. Ett dränage hade lämnats kvar i bröstet så efter en tid (en vecka?) fick jag gå till vårdcentralen och plocka bort stygnen och dränaget. Åt också en kur pencillin efteråt.

själva bröstbölden i sig var väl inte så besvärligt med den vård som finns att tillgå numera, det besvärliga var att jag gick med den så länge att jag blev så dålig och helt totalt slut. Som väl är var sonen ett oerhört lättsamt barn, för jag var ju själv hemma om dagarna med honom.

Tack för svaret!

Min böld började med en jättemjölkstockning för 5v sedan. Det blev en dm stor kaka på insidan av bröstet. Den har inte velat gå bort och häromdagen fick jag ont av den. Det var då jag åkte in. Jag hade varit hos flera andra läkare och dom har bara sagt att det går över. Och föreslagit att jag ska pumpa ur. Och det går ju inte.. Kunde jag inte pumpa förut med mjölk så kan jag nog inte göra det när det inte finns något i bröstet..

Jag har ont idag med. Alla mina förkylningar och sånt kanske beror på detta med. Jag tål inte nåt längre..

Åh, stackare!!

Jag har aldrig haft det själv, men en kompis. Hon hade jävulskt ont och problemen fortsatte. Nästa barn vågade hon inte amma.

Hoppas det går bättre för dig!

Jag har inga goda råd att komma med, men jag passar på att tycka lite synd om dig.
Med tanke på hur ont mjölkstockning gör, vill jag inte veta hur bröstböld känns.
Krya på dig!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 944
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar