Brösta till sadeln?

L

littL flower

Ska eventuellt köpa en westernsadel som jag nu har på prov.
På en tidigare sadel jag provat, fast som var för smal, ingick brösta. Nu funderar jag på vad det egentligen fyller för funktion?
Är det för att sadeln glider bak?

MVH
Sanna

Sv: Brösta till sadeln?

hej på dej.man ska ha en sadel som passar och inte ha brösta för att sadeln inte passar.bröstan är ju ett tillbehör vid arbete . vissa hästar är ju antingen smala eller breda över bogen och vid arbete med lasso el dyl så får ju inte sadeln glida o störa hästen.jag personligen tycker ju inte att man ska ha brösta om man inte håller på med arbete.den har ju ingen funktion tex i trail och det ser fånigt ut.men en del tycker ju att det är snyggt.man får vel ha som man vill,men man bör ju veta vad man har för grejer på hästen/ pain ;)

Sv: Brösta till sadeln?

Jo såklart sadeln ska passa. Utprovad av proffs:)
Okej. Då vet jag :)

Sanna

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka