F
flinetrollet
Jag har en häst som fått diagnosen Bronkit. Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av sådana hästar. Sen undrar jag om era Bronkithästar står i stall eller går på lösdrift. Min veterinär tyckte att min häst skulle gå på lösdrift. Problemet är att vi inte har något lösdrifts stall här hemma. Sen tror jag inte att min häst skulle trivas på lösdrift heller för han tycker att det är så himla skönt att komma in och sova. Fast jag har ju aldrig provat, men jag känner honom ganska väl efter 8 år. Sen undrar jag en sak till. Om det skulle vara så att vi kan fixa en utebox eller lösdrift åt honom och han inte trivs, vad är då värdigast för honom? Att stå inne i ett kallt stall och trivas men kanske få ett kortare liv eller att stå ute och vantrivas men få ett längre liv? Vi har bra luft i stallet och han har aldrig varit hostig på vintern när han stått inne. Jag vill att min häst ska få det bra liv resten av hans liv och förhoppningsvis i många år till. Han är nämligen helt underbar.