Krockodil
Trådstartare
Hästen min går inte att bromsa med handen, då blir han spänd och tappar takten. Så jag har tidigare slutit om med knäna vilket har fungerat bra förutom i traven då min sits förstörs på en gång. Jag drar upp benen och spänner kroppen och då blir Ferro spänd och stutsig. Så nu när jag börjat rida för tränare igen så vill hon att jag ska bromsa med magen. "Tänk att du skiter!" brukar hon säga.
Jag har än inte fått till någon riktig bra halt, bara halvdana halvhalter, och jag tror det beror på att jag inte riktigt fattar hur jag ska spänna mig och hur jag ska sitta och hur hästen kan känna om jag spänner magen eller inte?
Om någon här använder sig av samma sätt för att bromsa så får ni gärna förklara så tydligt ni kan hur ni gör och vad exakt det är som hästen ska känna.
Jag har än inte fått till någon riktig bra halt, bara halvdana halvhalter, och jag tror det beror på att jag inte riktigt fattar hur jag ska spänna mig och hur jag ska sitta och hur hästen kan känna om jag spänner magen eller inte?
Om någon här använder sig av samma sätt för att bromsa så får ni gärna förklara så tydligt ni kan hur ni gör och vad exakt det är som hästen ska känna.