Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag går bredvid och beskriver samtidigt som en officiell beskrivare. Jättenyttigt eftersom vi pratar och motiverar vår bedömning för varandra. Jag tror man måste göra det ganska mycket i början för att inte skaffa sig en egen bedömningsstil, men även de andra mer erfarna beskrivarna har uppskattat att ha någon att bolla tankar med.Helt utanför ämnet men @Milosari , vad betyder bakbeskrivit?
Tack för förklaringen!Jag går bredvid och beskriver samtidigt som en officiell beskrivare. Jättenyttigt eftersom vi pratar och motiverar vår bedömning för varandra. Jag tror man måste göra det ganska mycket i början för att inte skaffa sig en egen bedömningsstil, men även de andra mer erfarna beskrivarna har uppskattat att ha någon att bolla tankar med.
Nej det är inte alltid dåligt.Nu alla! Jag blev medlem i Broholmer föreningen och anmälde mig till deras egna valplista där man får ett mail när det finns planerade parningar
Idag fick jag första mailet att en uppfödare har en planerad parning på g och gick in och kollade lite på tiken.
Men kan någon förklara för mig hur fasen man läser ett MH? Är det alltid dåligt med en 1a resp 5a? Alltså att det är antingen för lite respons vs för mycket respons? Eller beror det på vilken punkt det gäller?
Nu alla! Jag blev medlem i Broholmer föreningen och anmälde mig till deras egna valplista där man får ett mail när det finns planerade parningar
Idag fick jag första mailet att en uppfödare har en planerad parning på g och gick in och kollade lite på tiken.
Men kan någon förklara för mig hur fasen man läser ett MH? Är det alltid dåligt med en 1a resp 5a? Alltså att det är antingen för lite respons vs för mycket respons? Eller beror det på vilken punkt det gäller?
Det beror på vilken punkt det är, och vilken ras det är, vad som är önskvärt. Skott vill man ju ha så liten reaktion som möjligt på. Sen kan man ju tycka olika om hur mycket eller lite kamp man vill ha t ex. Det viktigaste med Broholmer, tycker jag, är att de har låga siffror på kvarstående rädslor. Det är en stor hund, och det finns ju tyvärr en hel del rädslor i rasen.Nu alla! Jag blev medlem i Broholmer föreningen och anmälde mig till deras egna valplista där man får ett mail när det finns planerade parningar
Var kan man hitta spindeldiagrammet? Misstänker att det är lättast att jämföra med ”hur den ska vara” där? Eller Måste man sitta vid en dator för det?
Spindeldiagram är svårare att tolka än siffror. Det finns ett facit till siffrorna som används för att beskriva det hunden gör i de olika momenten. Fråga rasklubben vad de anser vara idealt. En hund som är totalt orädd och jättenyfiken kanske inte heller är en enkel hund, det ska man också vara medveten om. Visar den undvikande beteende långt efteråt är det dock ett sämre alternativ. Saknar den nyfikenhet är den svär att motivera osv.Var kan man hitta spindeldiagrammet? Misstänker att det är lättast att jämföra med ”hur den ska vara” där? Eller Måste man sitta vid en dator för det?
I mina ögon ser den väl rätt trevlig ut som sällskapshund.Vad tycker ni om detta? Jag har ju en känsla men tänkte kolla med er som kan vad ni känner om detta: