Bröstpump

Bollen

Trådstartare
Tänkte att jag skulle införskaffa en bröstpump, men det finns ju miljarders sorter....

Vad tycker ni som använder pumpar funkar bäst?
Manuell eller elektrisk?
Märken?

Är inte intresserad av åsikter om att pumpa eller inte.... :angel:

//Bollen
 
Sv: Bröstpump

Jag hade en manuell som fungerade kanonbra.

Den elektoniska som jag använde på sjukhuset var bra med men man kände sig som en mjölkko.:)
 
Sv: Bröstpump

Jag hyrde en elektrisk från BB, tyckte den var jättebra. Själva pumpen gick att ta av så man kunde använda den manuellt. Bra om jag åkte iväg någon gång och inte hade tillgång till el. Men när jag använde pumpen med el tyckte jag det var bäst, mest skonsamt mot brösten.
 
Sv: Bröstpump

Avent isis har jag hört många rekommendera.

Vi hyrde med en stor mackapär från BB "medela" (elektrisk) vilket jag tyckte fungerade bra.
 
Sv: Bröstpump

Tänkte att jag skulle införskaffa en bröstpump, men det finns ju miljarders sorter....

Vad tycker ni som använder pumpar funkar bäst?
Manuell eller elektrisk?
Märken?

Är inte intresserad av åsikter om att pumpa eller inte.... :angel:

//Bollen

Hade en manuell som funkade bra.Kommer inte direkt ihåg märke men de funkar ju på samma sätt allihop.
 
Sv: Bröstpump

Har en avent isis. Fungerar toppen, liten smidig!
 
Sv: Bröstpump

Hyrde först från BB, den sög på hårt och lät ju rätt mycket. Dyrt blev det också, så när det akuta lagt sig (hade mjölkstockning) köpte jag en Avent Isis. Suverän pump! Tyst och smidig och går lätt att hantera med en hand, t.ex. pumpa ena bröstet när barnet äter på det andra.
 
Sv: Bröstpump

Frågan är hur mycket du ska pumpa...
Tänker du pumpa ur och bara flaskmata så ska du absolut ha en elektrisk pump, det sparar mycket möda. Är det bara pumpa ur litegrann för att kunna åka till stallet några timmar så är det nog enklare med en manuell pump.

//pump-proffs efter att ha "helpumpat" till tre bäbisar...
 
Sv: Bröstpump

Jag har en Medela. Elektrisk men går också att använda med batteri.
Är jättenöjd med den.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: Modest
·
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: L(i)FE
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 072
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Kan man ens göra rätt längre?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp