Bröstpump

Status
Stängd för vidare inlägg.

aneka

Trådstartare
Nu har jag en fråga till alla er mammor som använt en bröstpump.

Vart sitter/står ni när vi använder den???

För min del ska jag inte ha barn på "många" år men igår då jag transporterade en sådan från min chef till dennes syster(jag jobbar som au-pair) kom jag och tänka på denna underliga sak. Å jag kan inte sluta tänka på det...haha! För min del skulle det kännas konstigt å sitta i köket å använda den..men också ohygieniskt att vara inne i badrummet att göra det. Å sovrummet är ju också helt knasigt å vara.

Så vart någonstans i huset använde ni eran bröstpump??

/aneka med knasiga funderingar
 
Sv: Bröstpump

Där jag befann mig när jag skulle pumpa :)

Oftast i soffan, men lika väl i sovrummet. På toa har jag bara varit när jag behövt mjölka ur på jobbet, och då gör jag för hand och rätt ner i handfatet, så det är inget som ska sparas.
 
Sv: Bröstpump

Oftast bekvämt i soffan.

Men om man måste mjölka ur för att man är på vift utan sin bebis så blir det väl oftast toaletten eller någon annan undangömd skrubb :smirk:

(Fast jag var aldrig så bra på att pumpa, så det det blev inte så ofta)
 
Sv: Bröstpump

När jag lånade den elektriska pumpen (den enda som funkade för mig) satt jag på buke...och pumpade ikapp med en annan bukefalist:rofl:
 
Sv: Bröstpump

Jag har då nästan alltid suttit köket... Men jag är ofta i köket... Soffan, ja det rummet är kallt att sitta i så det är inte så skönt utan det har blivit just köket...
Men jag har inte pumpat så mycket eftersom grabben ändå tvärvägrar att äta det urpumpade...:crazy:
 
Sv: Bröstpump

Lite varstans där man inte ser mig genom fönstren. På toan, på badkarskanten och på sängkanten är nog de vanliga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 467
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 842
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 898
Senast: Gunnar
·
Fordon Jag och min kille har varit ihop i fem år, har precis köpt hus. Vi har inget samboavtal, då vi inte anser oss behöva avtala bort någon...
2
Svar
34
· Visningar
6 240
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp