Broere Obelisk

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TeamTop
  • Startdatum Startdatum
T

TeamTop

Såg på Millegarnes sida att de fått en ny hingst vid namn Broere Obelisk. Vad vet man om honom? Är han möjlig att betäcka med i år? knapphändig information på sidan tycker jag *nyfiken*

Sv: Broere Obelisk

Följande står på KWPNs hingstlista

Obelisk 96.07485, Stb, rp, 15 april 1996, 1.71m, zwart
V. Matador, v. Donauwind
M. Kida rp, ster
V. Clavecimbel keur M. Cida Stb, rp
Mv. Ulft keur -- Eufraat
Fokker: Dressuurstal Rutten, Hunsel
Ger.: Stoeterij Broere Bv, Kortland 42 B, 2954 LD Alblasserdam
Verr. rp S. 7.5 D. 7 G. 8.5 Gdp. 8 Asp. 5 Stn. 5.5 Sve. 5.5 Gsp. 5

Jag såg honom på Millegarnes hingstvisning, fy 17 vilken snygg hingst! Det var så man blev helt paralyserad, och då hade ändå Camaro M varit inne precis innan :p Han kunde dock inte visas riden då han hade fått en whiplashskada, dom visste inte hur allvarligt det var...

Har för mig dom sa att han var tillgänglig iår.

Skulle vilja se lite mer avkommor och information om hans stam .`

Någon som vet något om stammen ?

Har sett filmen på honom och sökt på nätet men tycker iallafall att det är lite knapphändigt .

Mvh Mia

du har redan fått bra information men jag har ett sto som fått en avkomma till honom. Ett svart sto hon är 5 år nu. Vet tyvärr inte så mycket mer om henne än att hon var runt 171 som fyråring och att hon var jättefin (sett bilder), hon står i Holland. Obelisk har väldigt fin stam stora namn inom dressyren Matador, Clavecimbel, Donauwind. Han är dessutom ädel och har bra exteriör, vet att jag även har honom i en holländsk hingstkatalog här hemma ska se om det står något mer intressant där, jag återkommer.

Det visste du ju redan att V är efter Obelisk;) så rätta dej behöver jag ju inte göra!!

Om någon kunde tala om för mej hur man lägger in en film så hade jag kunnat visa en lite video på våran avkomma när hon är bebis! Har försökt läsa mig till hur man ska göra men det funkar inte och datakunnig är jag ju inte heller:angel:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 636
Senast: Mabuse
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka