orion_x
Trådstartare
Nu närmar sig vintern och jag kan väl knappast påstå att jag längtar.. Förra vintern skodde jag min unghäst precis som jag gjort med alla andra hästar vintertid, dvs med snösulor och skor med minst fyra brodd per sko. Det var dyrt... i equiterapeutbehandlingar och en hältutredning som visade nada och alla bekymmer som borta när hon nästa skoomgång fick vanliga skor utan brodd. Hon fick tydligen så mycket spänningar i ryggen av broddskorna att ridningen inte fungerade.
Hur gör jag till vintern?? Bor på landet, och visst, jag kan ligga och köra 4 mil tur och retur till ridhus, men det är ju sällan ledigt före tidigast åtta på kvällen. Samt att det blir tröttsamt 5 dagar i veckan.
Finns det någon sko, som är mer skonsam? Började fundera på PG-beslag. Vet att pappas travare hade det när han hade problem med knäna, men vet inte om det skulle kunna hjälpa i mitt fall?
Någon som har en ide?
Hur gör jag till vintern?? Bor på landet, och visst, jag kan ligga och köra 4 mil tur och retur till ridhus, men det är ju sällan ledigt före tidigast åtta på kvällen. Samt att det blir tröttsamt 5 dagar i veckan.
Finns det någon sko, som är mer skonsam? Började fundera på PG-beslag. Vet att pappas travare hade det när han hade problem med knäna, men vet inte om det skulle kunna hjälpa i mitt fall?
Någon som har en ide?