Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jäklar va drygt!
Hur tänker du då? Hur ofta är det som hästarna står på så hårt underlag att brodden inte sjunker ner i underlaget(=hoven står jämt!)? Händer ju typ bara när den står på stallgången.
Isåfall är det lika farligt (fast det är farligare) att ha mer än 4 brodd för då hindras den naturliga glidmekanismen (vet inte om man kallar den just så men ni fattar nog) som måste till för att skona senor/ligament m.m Det blir ju tvärnit för hoven!
Vi har alltid, alltid två brodd i varje, men då skrittar jag bara ut som mest under vintern Annars skulle jag nog kunna tänka mig att brodda i 4 vid uteritt!
jävligt svettigt kan jag lova
det är ju bak som det är viktigt att ha bra grepp för det är där motorn sitter på hästen ju...
När jag hade skodd häst hade jag fyra fasta brodd i varje sko, helt suveränt! Det var såå skönt att inte behöva tänka på det varenda eviga gång man skulle ut och rida
Broddar vid frusen barmark ger inget glidmoment, men då ska inte broddarna vara i.Hur tänker du då? Hur ofta är det som hästarna står på så hårt underlag att brodden inte sjunker ner i underlaget(=hoven står jämt!)? Händer ju typ bara när den står på stallgången.
Isåfall är det lika farligt (fast det är farligare) att ha mer än 4 brodd för då hindras den naturliga glidmekanismen (vet inte om man kallar den just så men ni fattar nog) som måste till för att skona senor/ligament m.m Det blir ju tvärnit för hoven!
Vi har alltid, alltid två brodd i varje, men då skrittar jag bara ut som mest under vintern Annars skulle jag nog kunna tänka mig att brodda i 4 vid uteritt!
Man sätter mindre brodd och använder boots vid behov.