Broddade boots

Cilva

Trådstartare
Funderar lite på att införskaffa broddade boots till ponnyn så nu undrar jag över vilka som funkar bäst att brodda. Det är specifikt broddfunktionen jag är ute efter men bootsen får ju inte vara dåliga på annat sätt för det. Men eftersom det är just broddarna som behövs och det inte speciellt ofta så behöver ju inte alla andra aspekter vara helt uppfyllda.

Någon som provat att brodda Easyboots modeller? Hur funkar Boaboots med brodd och finns det andra tillverkare som har broddbara varianter?

Sv: Broddade boots

Jag petar in en fråga här. Jag har köpt Easyboots Epic nu när min häst ska gå utan skor ett par månader.. Så jag kan rida lite i alla fall.
Undrar också om det går bra att brodda och sedan brodda av dem? Eller måste man ha två par då?

det blir ju hål i dom, iaf i boa och vad jag minns har easy samma system, man borrar hål och skruvar dit brodden. det är ganska svårt och pillrigt så jag har iaf inte försökt mig på att ta av dom... och det är stor risk att det kommer in grus i bootsen genom hålen om man tar bort dom.

Rider du med dem? Sitter de kvar på ett bra sätt? Tanken är att ha dem delvis i hagen och delvis vid ridning och då är det ju viktigt att de sitter kvar (spec om man galopperar på lite). Easyboot har ju som en socka, gaiter, som gör att de spontant ser ut att sitta kvar bättre än boa som bara sitter runt hoven.

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 083
Senast: Bison
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 356
Utrustning Hejhej! Min häst ska snart få skor på sig för första gången. Med broddhål givetvis. Jag är helt ny på detta och undrar vad för broddar... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 106
Senast: Sirap
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 275
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025