Menar du att vinkeländringen ger smärta även om de inte har ett pågående anfall?men vad gör ni med fånghästar då? där vinkeländringen ger smärta? vill gärna veta för jag är en av dessa idioter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att vinkeländringen ger smärta även om de inte har ett pågående anfall?men vad gör ni med fånghästar då? där vinkeländringen ger smärta? vill gärna veta för jag är en av dessa idioter.
Man sätter fyrbrodd, alternativt guldskor med sex brodd.men vad gör ni med fånghästar då? där vinkeländringen ger smärta? vill gärna veta för jag är en av dessa idioter.
ja, min får ont av det. Och alla hovslagare har sagt att inte brodda (eller ha snösulor).Menar du att vinkeländringen ger smärta även om de inte har ett pågående anfall?
Vinkeländring? Inte blir det vinkeländring bara för att man har skor med brodd?men vad gör ni med fånghästar då? där vinkeländringen ger smärta? vill gärna veta för jag är en av dessa idioter.
men vad gör ni med fånghästar då? där vinkeländringen ger smärta? vill gärna veta för jag är en av dessa idioter.
Broddar du med två eller fyra brodd per hov ?men vad gör ni med fånghästar då? där vinkeländringen ger smärta? vill gärna veta för jag är en av dessa idioter.
Men om du har fyra brodd så påverkas ju inte vinkeln? Hur som helst - annars måste man ju ha hästen oskodd eller ha något slags boots med brodd.ja, min får ont av det. Och alla hovslagare har sagt att inte brodda (eller ha snösulor).
men vad gör ni med fånghästar då? där vinkeländringen ger smärta? vill gärna veta för jag är en av dessa idioter.
Skulle aldrig falla mig in att inte brodda. Sätter man på hästen hala järnskor, så är man också skyldig att hjälpa den att slippa halka.
Dom fånghästarna jag känt har alla haft brodd på, blir ingen vinkeländring när det är fyra broddar i varje.men vad gör ni med fånghästar då? där vinkeländringen ger smärta? vill gärna veta för jag är en av dessa idioter.
Med två brodd blir det ju ändring. Och fyra brodd kan jag inte ha, det väl lite tryck från de fram?Vinkeländring? Inte blir det vinkeländring bara för att man har skor med brodd?
Men en sådan häst antar jag att man får ha barfota istället då. Och går inte det så hade jag inte släppt hästen i en hage med blankis.
Två när jag broddar, vilket förvisso händer kanske 1 gång vartannat år. Max.Broddar du med två eller fyra brodd per hov ?
Sällan. Men hade det en kväll nu i veckan vid insläpp.Men har du is i hagen/på gårdsplanen?
Har man inte det är det ju inget problem
Ja, boots har vi provat men hon gick omkull med de tyvärr. Sådana EF boots. I skritt.Men om du har fyra brodd så påverkas ju inte vinkeln? Hur som helst - annars måste man ju ha hästen oskodd eller ha något slags boots med brodd.
Enstaka sämre dagar tänker jag att man får gå försiktigt helt enkelt.Sällan. Men hade det en kväll nu i veckan vid insläpp.
Hennes sula är så tunn, ibland 0.8 mm. Vi har hållt på med detta sen 2018. Många veterinärer och många hovslagare. Nu verkar jag hittat en hovslagare som funkar bra på hennes hovar.4 brodd minst, eller barfota + boots med dubb eller brodd.
Men är hästen i aktivt anfall/under rehab eller? Sulan ska inte ömma på en häst där anfallet är över och färdigrehabbat. Och att sko en häst under rehabben kräver rätt mycket skicklighet för att det faktiskt ska lyckas läka ut... Barfota + wraps (och dom kan dubbas) är lättare.
Ja det är svårt. Hon kan inte ha snösulor då det trycker tydligen på henne. Däremot kan hon ha vanliga stråltryckar-sulor.Enstaka sämre dagar tänker jag att man får gå försiktigt helt enkelt.
Normala år skor vi min stora utan snösulor, det är väl inte optimalt när det kommer massa snö men han blir lätt sulöm annars så ändå det bästa av två dåliga alternativ