Brittisk korthår! Parningsavgift?

K

kapzyliqa

Hej, jag har en Brittisk korthår hane som ska paras, har hittat en perfekt hona, men är lite osäker på priserna.
Någon som vet vad man ska ta för avgift för själva parningen?
Och pris per kattunge?

Har läst bland trådarna och vissa skriver att dom tagit runt 5-6000kr för bara parningen stämmer det bland brittisk korthår?
Han har en fin stamtavla och det har gått väldigt bra för hans föräldrar på utställningarna och även för honom. Han är "bara" 1,5år men ändå väldigt stor!
någon som vet? :D

Sv: Brittisk korthår! Parningsavgift?

800-1500 för parningen och 800-1500 per levande unge är väl det vanliga. Ibland ingen parningsavgift, då ligger kattungeavgiften närmare 1500:- .

Det kostar ju dig en hel del med tester och annat, samt att du måste vara hemma (om du jobbar vill säga) när honan kommer osv. Så självklart ska det kosta.

Vad har han för stam?

Sv: Brittisk korthår! Parningsavgift?

Jag har hört att det kostar runt 3000kr att bara kolla blodgrupp stämmer det?
Vi har ju hunnit göra några tester hittils iaf, och det såg bara bra ut.

hans kommer från kickelimicken´s, om det var det du menade?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 290
  • Låst
Övr. Katt Hej! Jag har en fantastiskt vacker blandrashona (50% ragdoll och 50% scottish straight) med underbar personlighet som jag önskar para...
2
Svar
27
· Visningar
8 866
Senast: Poppy
·
Övr. Katt Vi får hem en ny liten kattunge (hane) nästa vecka. Vi har en vuxen kastrerad hona sedan tidigare och undrar lite hur vi ska gå...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 367
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama