Brittisk korthår bilder!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

kapzyliqa

Har ni några fina bilder på era britter? Berätta gärna hur dom är som katt:p

Här är våran brittunge sylvester
%7B6D1C190E-B718-4A8E-A179-9F3F10643F1E%7D.jpg

jättemysig, lugn, men busig!

Sv: Brittisk korthår bilder!!!

Oj vilka ögon! :D
:love: Likadan täckning som en av våra honor:D
Är det hona/hane? Måste ju ha vunnit något, eller?

Troligtvis är det en hona med tanke på att den är sköldpadda.

Supersöta katter ni har!

vilken fin teckning:) stor för o bara vara 9 månader:) är det synth gruppen elegant machinery du tänkte när du valde namnet?:P bra grejjer.

Vilka otroligt bra bilder du tagit på katterna!
Den långhåriga kissen såg dock något rund ut; var hon dräktig? :)

Här kommer en katt vi tog hand om för katthemmets räkning (från ett dödsbo) som sades vara en Britt:

britt.JPG

pa%cc%88rlarullar.JPG

vackrao%cc%88gon.JPG

Sötnos :love: Var kommer han ifrån för uppfödare?

Här är mina
S*Iliadens Yoga, hona och mamma till nedanstående Abbie.
yoga1.jpg

S*Lisuanto's Abiding Addiction, egen uppfödning
DSC_0891.jpg

Senast ändrad:

Ursäkta OT.
Är Yoga reggad som 03 eller 02?
Fick du någon vitfläck efter henne eller blev alla solida?
Hur mycket vitfläck har Yogas föräldrar?
(Håller på att försöka amatörmässigt kartlägga nedärvning av vitfläck, jag och några andra vänner av de vita fläckarna. ;) )

Lycka till :cool: :D

Yoga är en 03:a, hon ligger väl runt 50%, kanske något under. Hennes pappa är helt lila och hennes mamma låg på gränsen mellan 02:a och 03:a, men var reggad som en 02:a.
Av 3 ungar med enfärgad pappa blev 2 vitfläckar, en perfekt 03:a och en med för lite vitt. Dock fortfarande 03:a förstås, men på gränsen för 25%.
Ju mer jag tittar på vitfläckar, desto mer förtjust blir jag. Tyckte det var ganska trist förr, men nu är det ju spännande!

Det var jättekul att se Luna och Thea på riktigt och Luna är supersöt, men jag fastnade absolut mest för Thea.

Jag har fått för mig att ju högre upp dom har fläckarna på kroppen, desto större chans för högre grad vitfläckighet. Om du förstår hur jag menar.

Vilka otroligt bra bilder du tagit på katterna!
Den långhåriga kissen såg dock något rund ut; var hon dräktig? :)

Här kommer en katt vi tog hand om för katthemmets räkning (från ett dödsbo) som sades vara en Britt:

http://hekla.nu/~Helena/backup/britt.JPG

http://hekla.nu/~Helena/backup/pärlarullar.JPG

http://hekla.nu/~Helena/backup/vackraögon.JPG

Jag vet inte om jag sagt det förut, men ett tips är att kontakta Suncats brittuppfödning. Ulrika har fött upp vitfläcksbritter länge och kan kanske veta vem kissen är, eller tipsa om andra. Om ni vill ha reda på det alltså.

Jo det känns verklige som evighetsprojektet från helvetet, men är man intresserad så ;)

Den "perfekta" bicoloren hon fick, var den tecknad på detta viset
Länk eller mer som Yoga, alltså mer oregelbundet?

Jo jag är med på hur du menar! Det är intressant detta, och vitfläck är ju bara FÖR vackert. :love: (INTE partisk :angel: )
Nästa vecka kommer Rusties andra kull, med en Bicolorhona. Där förväntar vi oss mycket vitfläck, och med lite tur choklad också. :p

Om Thea är alls som sin kusin Oscar så måste hon vara en otroligt charmig katt, de verkar vara fantastiska individer ur de där linjerna. Riktiga "kosekatter" men Luna är ju bättre typad.

Senast ändrad:

På britten vill man ha en symetrisk "gardin" i ansiktet, halsband och fläck på ryggen. Det ska synas att den är vitfläck från alla håll.

Så här såg Saga ut som liten, Abbies syster:

Ovanifrån (har bara denna bild)
nyfodd.jpg

Framifrån
saga2.jpg

Jaha, är Oscar och Thea kusiner? Hon verkade jättemysig, hade en hel del egna idéer för sig, men himla go. Och mycket större än Luna, även om Luna säkert har en bättre typ.

Precis, det är en Bicolor för mig med, Symetriskt i ansiktet och vit från alla håll. Rustie ligger någonstans mellan 03 och 02, mer mot 02 och dessutom är han typiskt harlekintecknad med många mindre oregelbundna fält. Åh det är så snyggt.
Japps, de är kusiner. :D

Harlekin är läckert! Har du sett denna?
bannersuncat.JPG

Cool va?

Ska jag köpa en vitfläck för avel så blir det nog en van, då vet man vad man får. Eller hur ;)

SKITLÄCKER! Får jag en riktigt jävla vältypad devon som ser ut så där så kan jag dö sedan.

Ja, men se då till att köpa en van som inte råkar ha någon fläck på kroppen, då kan det vara så att du köpt dig en 02:a med för mycket vitt :angel:
Cleopatra har lite för mycket fläckar för min smak men så fort en vältypad vitfläckshane med intressant stamtavla dyker upp (:smirk: Gärna detta århundrade ;) ) ska jag ordna avkommor med bara färgad svans och huvudfläckar. Då har man en vitfläcksproducent sedan ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
571
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
779
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar