Bristande självförtroende...

Quinny

Trådstartare
Jag har "på äldre" dagar skaffat mig en foderhäst och innan dess inte ridit på x antal år. Jag känner att jag är fullkomligt oduglig, sämsta ryttaren i stallet och självförtroendet är så lågt som det kan bli.... Jag har börjat ta ridlektioner och på lektionerna går det bra, men när jag rider själv så får jag fullständig black-out, min häst gör precis som hon vill och jag vet inte vad jag ska göra!!

Behöver peppning... *pust* :confused: Vad gör jag?

Sv: Bristande självförtroende...

Fortsätt!!:banana:
Alla har vi nån gång känt oss sämst i stallet, motivationslösa och usla i hästeriet. Det går över. Nu är du i en dal, snart på toppen igen. Men under tiden, varför inte släppa lite på dina krav både för dig och hästen. Ni kanske behöver lunka i skogen nån månad. :love: Borsta mycket, pyssla mycket, gå på promenader tillsammans, skritta barbacka. Finns mycket du kan göra för att hitta motivationen och samarbetet er emellan. Det går bra! Lycka till!

Problemet är att jag har tagit mig på en häst som måste arbeta för senare försäljning, viktigt att få henne att gå henne i rätt form blaa blaa blaa... Dessutom är hon inte speciellt välutbildad.
Jag vet, dumt gjort men det finns inget att göra vid nu! Måste kämpa på till den första maj!!
Jag vill så jäkla mycket, hade det gått så hade jag ridit lektion i flera timmar per dag för att LÄRA mig.

Skulle du inte vilja ha en häst som kan lära dig en massa saker istället för att ha en häst som du ska lära, när du känner dig så osäker?

Å andra sidan om foderhästen är drömhästen i alla lägen så är det väl bara rida och se glad ut, du tar ju hjälp och är medvetet om din begränsning.

Jooo, och en sån häst står och väntar på mig till sommaren!! Det är därför vägen dit känns som en uppförsbacke...! Men jag har tagit mig på denna uppgiften och jag tänker inte ge upp! Har lovat mig själv att denna tiden ska jag ge mig själv att träna sits och sådant medan hon får motion, men det är tungt.... Dessutom visste jag inte hennes begränsningar när jag hämtade henne, det var vetrinären som upptäckte dom efter nån månad.

Sådär känner jag mig med. Har 2 stycken i stallet som jag började rida med nästan samtidigt och vi har alltid tillhört de duktigare, de som får sitta upp och rida till en häst på en lektion, eller de som rider in unghästarna och får åka iväg och tävla och så, ni förstår (inget skryt här nu, säger enbart som det är).

Men så tog jag ett uppehåll på 1 år och när jag kommit tillbaka så kände jag att nää, jag är verkligen sämst. Men nu börjar självförtroendet komma tillbaka, så det är bara och kämpa.

Om du verkligen känner dig så dålig kan du ju alltid skaffa dig en personlig tränare. Annars kan du inte ta ridningen på fullt allvar och bara rida i skogen eller någon annan stanns.. Det är bra för motionen!:banana: Men det beror ju också på vad du har kommit fram till med ägaren. Om hon/ han vill att du ska träna upp/ eller motionsrida hästen.

Lycka till!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 312
Senast: shia
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 283
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar