Koltinna

Trådstartare
Hur fungerar den i olika väglag? snö, grus m.m.
Och för övrigt, är vagnen bra eller dålig?
Tacksam för svar.

Sv: Brio Sing

Jag är också intresserad av denna vagnen men har kollat runt lite nu.
Den är mycket smidig när den är ihopfälld- men du måste ju ha liggdelen brevid. mm
Den är tydligen bred att köra med i små kassor...
Jag gillar att den känns lite rejäl i tyget om man jämför med exvis GO.
Ingen stötdämpning skulle vara dåligt för barnet om man kör på grusväg och kullersten...

Vilken djungel..........

Jag har en sing!
Fungerar, det gör den, absolut. Sen beror det på hur "petig" man är.

Nu är det massa massa snö där vi bor, och det funkar mkt bättre än jag trodde! Jag låser framhjulen, då funkar det jättebra i snö.

På grus är den lite stötig och min sambo gnäller på att den låter då. Själv bryr jag mig inte om oljud.

På asfalt, i affärer etc är den super! Så smidig att köra och svänga.
Och så är chassit så lätt så jag enkelt kan fälla ihop och slänga in den i bakluckan på bilen (har inte kombi!). Det var det som gjorde att vi valde vagnen. Liten att fälla och lätt.

Sen så är det guld värt att babyskyddet går att klicka på chassit, då vi får gå en bit från vårt garage! Bebis väger redan över 6kg så orkar inte bära henne i babyskyddet så långt länge :D Så det rekommenderar jag alla som vet att de måste ha med babyskyddet mkt.

Liggdelen tycker jag är rymlig, och som senaste skrev: tyget känns rejält och hållbart. Har inte hunnit använda sittdelen ännu.

Så jag är nöjd då den fyller mina behov. Bodde jag på landet och körde mer på grus så kanske jag hade valt en med lufthjul och inte behövs snurrhjulen fram.

Vi hade Brio Sing fram tills Ludde var ungefär 9 månader o det kändes OK att vända honom framåt, då bytte vi till Teutonia Timmy, som jag trivs mkt bättre med. Vårt urval av vagnar var gansak så begränsat, då vagnen var tvungen att gå in på halva bagageutrymmet bredvis hundbur för 2 hundar. Singen funkade bra till det, men liggdelen fick ju åka i baksätet. Under den ganska korta period vi använde den med sittdel gick den dock bra att fälla ihop hel o lägga i bagageutrymmet.

Att man kan välja att klicka på babyskyddet var kanon!! Nästan det bästa med hela vagnen tycker jag. Oxh som sagt, tar väldigt liten plats ihopfälld.

Dock tycker jag den har dålig stötdämpning, men insåg inte hur dålig jag verkligen tyckte den var förrän vi sedan bytte till Timmyn (som ändå inte har lufthjul, men väl 4 vanliga hjul o fjädring). Ludde sov dock gott trots att det skumpade väldigt på t ex grusvägar o lite ojämnare uderlag, så han led nog inte av det.

Det gick bättre än förväntat att köra i snö etc, dock är det mkt lättare med en vagn med "vanlig" hjul, men om det var moddigt e d så lade sig modden mellan framhjulet o hjulupphängningen och då låste sig hjulen. Jobbigt.

På stan o på asfalt är den jättesmidig, så om man mest går på sådant underlag, så är den nog ett mkt bra val. Och den funkar ju till grusväg e d oxå, men inte optimalt. Dock är den väldigt bred mellan bakhjulen och det kan vara svårt att komma fram genom lite trängre öppningar etc.

Jag hade oxå önskat mig bättre skydd av suffletten, den är liksom så hög och går inte att dra fram så mkt.

Den är absolut mycket rejälare än Brio Go, som väl är en ren stadsvagn med mkt små framhjul (Sing är ju på det sättet lite mittemellan).

Så som sagt, både och, tycker jag, och mycket beroende på vilken "terräng" man huvudsakligen ska köra i.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 361
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 971
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Behöver hjälp av en Uppsala bo
  • Vad gör vi? Del CCIV