Sv: Brio Sing
Vi hade Brio Sing fram tills Ludde var ungefär 9 månader o det kändes OK att vända honom framåt, då bytte vi till Teutonia Timmy, som jag trivs mkt bättre med. Vårt urval av vagnar var gansak så begränsat, då vagnen var tvungen att gå in på halva bagageutrymmet bredvis hundbur för 2 hundar. Singen funkade bra till det, men liggdelen fick ju åka i baksätet. Under den ganska korta period vi använde den med sittdel gick den dock bra att fälla ihop hel o lägga i bagageutrymmet.
Att man kan välja att klicka på babyskyddet var kanon!! Nästan det bästa med hela vagnen tycker jag. Oxh som sagt, tar väldigt liten plats ihopfälld.
Dock tycker jag den har dålig stötdämpning, men insåg inte hur dålig jag verkligen tyckte den var förrän vi sedan bytte till Timmyn (som ändå inte har lufthjul, men väl 4 vanliga hjul o fjädring). Ludde sov dock gott trots att det skumpade väldigt på t ex grusvägar o lite ojämnare uderlag, så han led nog inte av det.
Det gick bättre än förväntat att köra i snö etc, dock är det mkt lättare med en vagn med "vanlig" hjul, men om det var moddigt e d så lade sig modden mellan framhjulet o hjulupphängningen och då låste sig hjulen. Jobbigt.
På stan o på asfalt är den jättesmidig, så om man mest går på sådant underlag, så är den nog ett mkt bra val. Och den funkar ju till grusväg e d oxå, men inte optimalt. Dock är den väldigt bred mellan bakhjulen och det kan vara svårt att komma fram genom lite trängre öppningar etc.
Jag hade oxå önskat mig bättre skydd av suffletten, den är liksom så hög och går inte att dra fram så mkt.
Den är absolut mycket rejälare än Brio Go, som väl är en ren stadsvagn med mkt små framhjul (Sing är ju på det sättet lite mittemellan).
Så som sagt, både och, tycker jag, och mycket beroende på vilken "terräng" man huvudsakligen ska köra i.