Bridongbett

Jennie83

Trådstartare
Hej!
Är det någon som vet om det finns någon minimi stl på bettets ringar på tävling i dressyr? Får man tävla på ett bridong med ringens inremått på 3,5 cm? Max är ju 10 cm.
Tacksam för svar.:confused:

Sv: Bridongbett

Hej!
Är det någon som vet om det finns någon minimi stl på bettets ringar på tävling i dressyr? Får man tävla på ett bridong med ringens inremått på 3,5 cm? Max är ju 10 cm.
Tacksam för svar.:confused:

Max för bridong är 8cm.

Bridong skall kombinras med kandarstång.

Tränsbett är tränsbett ch används i klasser där kandar inte skall/får användas.

Jag tolkar det alltså så att man inte får rida på bridong när det skall vara tränsbett.

TR har lista på alla bett som är godkända.

Jo, jag vet att man ej får tävla på end bridong i lättare klasser och att bridong alltid ska användas med kandarstång. Jag menar om man får rida på ett bridong med ringarna på 3,5 cm tillsammans med stång.
Jag har kollat TR men det står inget om att ringarnas storlek, förutom max måtten då....tittar man på hemsidor som säljer bett så är ringarna oftast på 4,5 cm.....

Är det verkligen så? Tycker jag ser flera som tävlar vanliga tränsklasser med bridong(liknande?) bett. Har själv haft med mina hästar i tränsklasser med bridongbett där ringen är 55 mm i diameter.

Aha, misstolkade din fråga. Den kan jag inte svara på. SOm du säger står det ju inget minimått men det finns ett maximått i TR och det är 8 cm på bridong.

Ja, kanske inte finns nå minimi mått då...ska höra mig för på klubben åxå...man tack alla.

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: sjoberga
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka