T
Trixie
Hallå alla där ute. Det är så att jag har en fråga till alla er som har Briar avkommor, Jag har en relativt nyinköpt val f-01 e. Briar som är riktigt jobbig ibland. Har väl ramlat av 10 ggr på 3 månader på honom. Har inga som helst problem att rida i ridhuset, men så fort jag skall ta mig "ut" till utebanan/uteritt så får jag vara glad om jag tar mig 10 m från stallet. Han är riktigt jävlig och ska stå på bakbenen etc. Och ibland när jag har longerat etc så har han ställt sig på bakbenen och gått över. :S Helt utan anledning då alltså. Sen andra dagen kan han va som ett lamm, Har inga som helst problem med att ut och gå,hanteringen etc. Sedan så har jag även lastproblem, jag får allstå in han i transporten men sen är det stopp. kan interöra någonting bakom honom för då exploderar han. har köpt ett umesläp med frontutlastning i hopp om att det skulle hjälpa, men icke!
Finns det någon mer där ute som har problem med sin Briaravkomma och vill komma med lite tips? Kan man ge någon "ört" för att dämpa hans fruktansvärda temperament ?! eller hur man skall uttrycka sig Tacksam för ALL hjälp jag kan få!