Brenderup Imperal eller Ume A60?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kavi_77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 223
K

kavi_77

Håller på att ska köpa en hästtransport och väljer mellan dessa två. Har haft Umesläp A50 tidigare och varit jätte nöjd med det men tycker att dom skenat iväg lite i pris. Har nu även kollat lite på Brenderup Imperal Exklusiv / Thule Premium Royal men har inte nån erfarenhet av dom alls. Nån som haft ett sånt här släp och kan tycka till lite!?? Det är det släpet med en jätte stor framruta.
Hoppas på lite tips snarast:bump:

Sv: Brenderup Imperal eller Ume A60?

Jag har ingen erfarenhet av nån utav dem, men tycker att fönstret på Brenderupen/thulen ser riktigt trevligt ut, det påminner förvisso lite om en husvagn :D men ser ut att ge bra ljus in i transporten.

har ingen erfarenhet av någon men har notreat att lastutrymmet är mindre i thulen, där är höjden 222 och i ume är där 230 eller 235 vet inte exakt så det beror på hur stora hästar du har också.

Jag är också jättesugen på Brenderupet just pga av fönstret! Men jag har fortf inte varit och tittat på ngt IRL ännu. Så jag håller koll på denna tråden jag med!

Har idag köpt ett Umesläp B60, kom över ett till ett riktigt bra pris och lite närmare där jag bor. Hade en kompis som var och tittade på Brenderup släpet som jag hittat lite för långt ifrån där jag bor:P Hon tyckte att det var en väldigt fint och praktiskt byggt men umesläp är ju alltid umesläp:bow: Vad som gjorde att jag valde bort det var dock att det hade trägolv....
Men jag håller med om att "husvagns" transporten ser väldigt trevlig ut och det stora fönstret måste göra det jätte ljust och trevlig för hästen!

Liknande trådar

Hästvård Hej, skulle vilja ha flera infallsvinklar på vårt problem. Bakgrund Islandshäst, 12 år haft Ilischios med efterföljande fång sommar...
Svar
13
· Visningar
2 396
Senast: Masel
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 922
Senast: Buck
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 613
Senast: Tinuri
·
K
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa ett eget släp. Har tröttnat på att hyra då det både är dyrt och man inte har en aning om i vilket skick...
Svar
7
· Visningar
2 154
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka