Breeders, championat?

T

therese1

Jag har ett femårigt halvblodssto som ska föla för andra gången. Men efter det ska jag börja träna henne med sikte på championatet och Breeders i fälttävlan. Hon får ju starta nästa år bland femåringarna fastän hon är sex då.
Min fråga är: Vilka dressyrprogram är det för 4 o fem åringar i breeders och vilka höjder på banhinder o fälthinder? Andra goda råd? Vad krävs av mig? Licenser? Fältävlanskort?:bump:

Sv: Breeders, championat?

Samma fråga, men för 4-åringar!
/W

Nu håller de ju på att ändra en massa men i fjor va det så att man red dressyren 2 och två och sen satt deär 3 el 4 ( kommer inte ihåg) domare som sa till ryttare vad de skulle göra sen var det olika bedömningspunkter kommer inte riktigt ihåg vilka men de va något i stil med gångarter och utvecklingsbar het. Man skulle kunna visa att hästen var styrbar i trav och galopp och kunna visa mellan trav o mellangalopp.

i hoppningen så är hinderna ca 90 och terränghinderna lättare än debutant.

Jaha, det är inget program för fyraåringarna?!? Måste ta mig iväg o kolla lite i vår så jag blir uppdaterad. Har inte varit ute på... tre och ett halvt år :crazy: . Undrar hur det ska gå med mina nerver... T
ur att min är dräktig så jag har ett år till på mig. Då kan jag skjuta upp det lite till menar jag!;)

Fast det är väl bara på 4 årsfinalen det är så. Om du rider en 4 åring på vanlig tävling, så rider man vanlig 0,90 klass dvs debutantprogram 0,95 hoppning och 90 cm terräng

Liknande trådar

Fälttävlan Ni som tidigare kvalat 4 åringar till Breeders/ 4års championat i fälttävlan, hur har ni lagt upp säsongen? Hur många starter har ni...
Svar
1
· Visningar
1 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka