P

pooutinoouti

Hur brett får det vara som mest för D-ponny i Lätt C hoppning ? TACK FÖR SVAR :D:bow:

Sv: Bredder .

Ingen som vet :confused: ?:confused: Skulle var väldigt tacksam för svar då jag måste börja träna inför mina tävlingar im 2 veckor. MVH Louise

En oxer får vara 10 cm LÄNGRE än höjden, alltså får oxrarna vara 1m långa i en LC för D-ponny, eftersom hindrena får vara 90cm höga.
En trippelbarr för vara 20 cm längre än hinderhöjden har jag för mej. Har inget TR III här just nu.

Bredden på ett hinder mäter man från hinderstöd till hinderstöd, dvs, hur lång bommen är ;)

pooutinoouti skrev:
Ingen som vet :confused: ?:confused: Skulle var väldigt tacksam för svar då jag måste börja träna inför mina tävlingar im 2 veckor. MVH Louise

Har du inte tränat innan så är du nog lite sent ute...

jo asså jag har tränat på en massa hinder men inte just på bredder utan mer teknik / svängar å sådant . länge sen jag började med det ;)

Oxrar mäts i djup om det är det du menar med bredd. I vilket fall är det inga höga höjder, djupa hinder eller andra svårigheter i en LC

ja det var djupet / längden som vissa oxå säger som jag menade . Blev lite fel där bara ;)

i LC för kat D får längden på hindrena var 90-110 cm. Trippelbarrar får vara upp till 120 cm.

Se TR III mom 382:8

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka