Pegija1

Trådstartare
Jag har ett litet litet problem.. Äger ett fullblod som är i full tävlingskondition och musklad och ser jättebra ut i allmänhet.
Har dock ett litet problem jag inte får bukt med.. Bredda halsen?!
Hon är mellan frambenen ca 3 nävar bred och har normal mot smal bom så hon är rätt tunn..
54.jpg

Inte så jättebra bild men hon ser ungefär ut sådär..
14.jpg

Halsen

Några tips från människor med omuskbara hästar? :D

Sv: Bredda?

en häst som gör bra skolor är breda i bringan, vilket ine bär att mans ak rida skolor.

sen breddningen är sådant man kan träna fram utmärkt i skritt, skritt, halt övergångar, små volter föböj se till att du har hela hästen med dig byt varv samma sak sedan ut på större volt samtidigt som du sätter igång i trav avbrott liten volt igen, gärna handel på låter i den lilla volten då du får bättre effekt utan att bli hård eller ojämn i handen.

sen är det bara at jobba på mkt halter ocg flexa nacken böj vänster böj höger fram lättta sittben och hand och fram, detta är enbart det jag gör på min unghäst nu.

min tränare red sin enahäst såhär i tre år då den hade haft borelia och var på återkoller för olika grejjer när hon kom tillbaka efetr första året till sjukhuset var det ingen som trodde att det var samma häst och sen vägra domt ro att hon bara ridit han i skrittt hela året.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 244
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar