Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade inte bredden på smalhinder i TR, bara tillåtet antal för olika klasser.I TR kan du läsa vilka mått som gäller för vilka klasser
Hmm, tidigare har det funnits en tabell för varje klass med mått på hinder och längd på bana osv.Jag hittade inte bredden på smalhinder i TR, bara tillåtet antal för olika klasser.
Riktlinjerna för att bygga terrängbanor verkade vara ett bättre ställe!
Jo tabellen med hindermått finns kvar, fast bara höjder och längder på hinder, inga bredder.Hmm, tidigare har det funnits en tabell för varje klass med mått på hinder och längd på bana osv.
Men bra om du hittade det på annat håll
Hej!
Ett smalhinder får inte understiga 2,5 m i banhoppning. Och en infångade bör vara 1,8 m höga o 0,40-1,00 m breda.
Mvh Fia
Är det även på spetsar? Tycker de brukar se väldigt smala ut..Fast banhoppning är något helt annat! 2,5 m är inte särskilt smalt...
Minimibredden på smalhinder är 180 cm i H100 och 160 cm i enstjärnig klass.
det är väldigt nyttigt att hoppa smalhinder ofta ^_^, man blir väldigt bra på att rama in hästen och sikta i mitten .Jag brukar ställa ut ett par hinderifyllnader (en häck och en låda) som uppvärmning; de är sisådär 1.20 breda och inte höga alls, men det är nyttigt att öva på att komma rätt på dem. (Och de är lätta att bära ut också. :-) )
Precis. Och börjar man med pyttehinder istället för att börja med smalhinder när de är gigantiskt höga, dessutom, så blir det ingen stor grej.det är väldigt nyttigt att hoppa smalhinder ofta ^_^, man blir väldigt bra på att rama in hästen och sikta i mitten .
det är väldigt nyttigt att hoppa smalhinder ofta ^_^, man blir väldigt bra på att rama in hästen och sikta i mitten .
har också en hinderutfyllnad som brukar få vara uppvärmningshinder, 2-3 sockerbitar är också lagom som smalhinder.
Fast banhoppning är något helt annat! 2,5 m är inte särskilt smalt...
Minimibredden på smalhinder är 180 cm i H100 och 160 cm i enstjärnig klass.
Va? Jag har hoppat betydligt smalare i både 100 och * ??
180 är ju verkligen inget smalhinder??