Bredd på smalhinder

Sara75

Trådstartare
Hej hopp! Vad brukar det vara för bredd på smalhinder egentligen? Tänkte snickra ihop ett. Har visserligen hoppat ett antal men det var ju inte så att jag skuttade av och mätte dem med måttband ;)

Om du på ett enkelt sätt vill bygga ett smalhinder att kunna använda i paddocken. Så kan du göra som jag gjort, att sätta "fötter" på en lastpall. Då blir det 120 cm brett och 80 cm högt. Bra hemmaträning :)

Jag brukar ställa ut ett par hinderifyllnader (en häck och en låda) som uppvärmning; de är sisådär 1.20 breda och inte höga alls, men det är nyttigt att öva på att komma rätt på dem. (Och de är lätta att bära ut också. :-) )

Jag brukar ställa ut ett par hinderifyllnader (en häck och en låda) som uppvärmning; de är sisådär 1.20 breda och inte höga alls, men det är nyttigt att öva på att komma rätt på dem. (Och de är lätta att bära ut också. :-) )
det är väldigt nyttigt att hoppa smalhinder ofta ^_^, man blir väldigt bra på att rama in hästen och sikta i mitten ;).

har också en hinderutfyllnad som brukar få vara uppvärmningshinder, 2-3 sockerbitar är också lagom som smalhinder.

det är väldigt nyttigt att hoppa smalhinder ofta ^_^, man blir väldigt bra på att rama in hästen och sikta i mitten ;).
Precis. Och börjar man med pyttehinder istället för att börja med smalhinder när de är gigantiskt höga, dessutom, så blir det ingen stor grej.

har också en hinderutfyllnad som brukar få vara uppvärmningshinder, 2-3 sockerbitar är också lagom som smalhinder.

Vi hoppade en stående sockerbit, det var svårt till och med på min som är som en målsökande robot på smalhinder.

Meeen, har ni inte märkt att banbyggare inom FT inte använder mätstock? :rofl:

I Norge är minimibredden 1,60 i H100 och 1,20 i cnc*, låter osannolikt att det skulle vara "snällare" i Sverige....

Jag trodde i min enfald att smalhinder skulle vara smala. :angel:

Nu har jag bara hoppat något enstaka på träning och det bestod av typ EU-pall och dom är ju 1,20.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
10
· Visningar
679
Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 646
Senast: xfie
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 405
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar