Bred häst

D

Dalsland

Jag söker westernsadel till min Ardennerkorsning.
Finns det några vettiga sadlar som ligger bra på en stabil häst med nästan ingen manke? :o

Sv: Bred häst

Jag har testat en Crates Pro Reiner på henne. Den låg väldigt bra.
Men den var dessvärre inte tillsalu och jag har inte hittat någon annan att köpa :(

Jag har ingen särskild gräns för vad den får kosta. Jag vill ha en bra sadel och inte en billighetsvariant :)

I sådana fall tipsar jag om en måttsydd Montsegur. Dom har en westernmodell specialanpassad för breeeeda hästar men låg manke. Har själv en sådan (Montsegur Trappeur)- bekväm med suveränt läderarbete! www.montsegur.se

Finns särskilda sadlar för breda hästar under namnet " Draft Horse Special"...sök på nätet;)

Simcos arabsadlar passar jättebra på bredare hästar. Jag har en sån på min väldigt breda arab och en annan i stallet hade en på sin stora nordis och Tinker.

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
493
Senast: Mirre
·
Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Freazer
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: iNHALE
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka