Sv: Bravo Maria!!
Gärna. Om jag kan hitta någon som mjölkar korna.
/Linnea
Gärna. Om jag kan hitta någon som mjölkar korna.
/Linnea
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog så att "bra stam" och rasens "rätta" storlek ger bra individer. Ska bli intressant att följa Medowroadanrn.
Sen är ju Distansen lite speciell; vilka är bra avelsprodukter och vilka är rena träningsprodukter?
Ops, nu kanske jag får på skallen...
Jag envisas med att tycka att de få (!) som MEDVETET avlar för prestation inom distans "gör bort sig" om de inte använder sig av klass 1-hingsten Gomir (f-84) medans han fortfarande finns i livet! Power är bara en (!) av hans många bra avkommor!
/Anne
Vad gör denna hingst så underbart bra att du tom anser att folk "gör bort sig" om man väljer en annan hingst? Det finns väl fler hingstar som producerat minst lika bra avkommor, eller är jag helt fel ute?
Nu är väl inte uppgifterna på Ingelas hemsida så uppdaterade, men..
Vi har ju givetvis Marias Power, Starlight som har gått 80 km (oxå korsning med travare).
Sedan har vi Djinah ue eldorado, pyhl (120 km) Dinamith (minst 80 km samt galopp) wilgomir, och sist men inte minst Piece of my heart.
Glorih kommer vi få se på distansbanorna i år, hon är bara 5 så naturligtvis så blir det bara 5 mil i år.
Det är de som jag vet om utifrån Ingelas hemsida, det finns säkerligen fler eftersom den inte är superuppdaterad.
Jag lägger mig inte i hans ev avelsvärde, jag har själv ston som jag har valt att inte betäcka med Gomir, av den enkla anledningen att han inte passar mina ston.
För det är ju inte så enkelt som bra hingst+ bra sto = bra avkomma. tyvärr.
Hade jag haft ett sto som hade passat Gomir så hade jag absolut kunna tänka mig honom, men det är inte aktuellt.
, eftersom det finns många andra bra hingstar.
Gomir passar inte mina ston exteriört. Svårare än så är det inte faktiskt. Du frågade efter vad Gomirs avkommor hade gjort, jag svarade, att du tycker att det är samma sak som att de typ bara gått i hage och promenadridits får stå för dig."
Har jag skrivit att promenadridning och 80-120-klasser är samma sak? Det kanske krävs mer att imponera på mig än dig, eller att våra referensramar är olika?
Groom-Pelle: vi är off track! Ursäkta, men jag kunde inte låta bli att svara ang Gomirs avkommor, trots att tråden handlar om Marias prestationer! Kanske kan de/ vi som vill diskutera detta vidare skapa en ny tråd. Och skapas en sådan presenteras de hingstar jag har i åtanke. Nu åter till Sveriges för tillfället mest framgångsrika distansryttare: MARIA!