Bränslekostnader

Vi har kört över 2000 mil sen första veckan i juni :crazy:
Men då inkluderar det minst tre resor som varit ca 100 mil enkel väg..
normalt vis går det 1-1,5 tank (70liter) i månaden.. Nästa bil blir en diesel...nästa bil blir en diesel... nästa bil blir en diesel.....

jag kör ca. 60mil i veckan, har 8 mil t&r till stallet och åker dit ca. 6 dgr/vecka och så kör jag en del i jobbet (som tur ligger stallet på vägen dit). Har en volvo s40 diesel, drar i snitt 0,58l/mil, brukar ha en dieselräkning på 2500-3500/månad beroende på brytdatumet.
Har 2000-mils intervall på servicen så det brukar bli 2 servicar per år... men så länge jag har hästarna gratis hemma hos m&p så är det helt klart värt det... :)

Vi kör runt 200 mil i månaden, då inkluderar det en längre tripp i snitt varje månad. Maken pendlar 4 mil t o r till jobbet.

Har en Kia Sportage -14, diesel, drar runt 0,60 per mil. Blir väl ungefär - eller drygt - två tankningar i månaden, så runt 1500 kr per månad.

Vi har en VW Caddy Maxi -11 (diesel) och en Skoda Fabia Combi -08 (bensin). Skodan går i princip bara mellan hemmet och makens jobb (har bara gått strax över 6000 mil :D) Caddyn går mellan hemmet och mitt jobb och så ett X antal mil i månaden för alla hundaktiviteter, kurser, tävlingar, träningar osv. Köpte den i slutet av juni, och den har gått över 1100 mil sen dess...

Vi snittar väl runt 5-7000 i månaden, förra månadens faktura låg strax under 4000 kr och då blev jag överlycklig över hur billigt det var :D !

Ah, en koll på mätaren visade att jag visst kört 1400 mil sen juni :p !

Golf, bensindriven.
Kör ca 2 mil om dagen (stallet och tillbaka), och den senaste räkningen låg på 611 kr, för att vara exakt. Mellan 600 och 650 brukar jag hamna på, beroende på priset.
Jag kör ganska precis en tank i månaden.

Jag kör ca 60 mil i månaden vilket blir ca en tankning på 50 l. Då har jag en bensindriven golf sedan. Den drar ca 0,7l/mil.

Mjaa jag har en V70 D5 -05, och åker väl ca 90-100 mil i veckan (gah!) Men har 9 mil tor till jobbet och 4 mil tor till stallet. Jobbar 4 dagar/ vecka och är i stallet 4 dagar/ vecka.

Dieselbil med 70 L tank som tar mig ca 100 mil.

Vad det blir i pengar vill jag inte ens veta :p

Saab 9-5 Biopower kombi - 06, tankar för ca 700 kr/månaden och kör ungerfär 55 mil/månaden. Bor och arbetar i stan så kör enbart stadstrafik vilket bidrar att den drar mer än vid blandad körning. Nu i stadstrafik drar den ca 1,1 l/milen, vid blandad körning drar den max 0,8 l/milen.

Har haft bensinräkning på kanske 700-800/månad. Försöker hela tiden minska min påverkan på miljön vilket gör att jag allt oftare väljer buss/tåg/cykel när jag ska någonstans och därför minskar även bensinräkningen :) bestämde mig för att inte tanka alls den här månaden så nästa räkning kommer vara 0:-. Det känns bra. Har fortfarande ett antal liter kvar i tanken så det är ingen nöd än.

Jag kör oftast ganska lite så det är inte alltid jag behöver tanka varje månad men jag räknar in 500-700 i budgeten varje månad ändå. Åker oftast bara till Bhk och affären, ibland nån tävling. Klarar en resa tor till mina föräldrar på en tank utan att jag kör speciellt ekonomiskt :)

Har en Opel Astra combi från millennieskiftet, den drar underbart lite bensin jämfört med gamla saaben jag hade tidigare.

Jag kör runt fyra mil/dag tur och retur till stallet. Det är egentligen lite kortare, men räknar jag på fyra mil får jag in det jag kör "för övrigt", vilket är väldigt lite just nu. Jag pluggar på distans, och har inte jättefett med pengar, men måste ha bil för att ta mig till stallet (det finns ingen fungerande kollektivtrafik). Har en Saab 900 från 80-talet.

Kommer givetvis köra betydligt mer när jag börjar jobba, men bilen är något jag tycker är roligt, och kommer därför budgetera för.

Kör BMW 320d 2013. Kör fram och tillbaka ifrån jobbet 4 dagar i veckan, handlar på måndagar, åker till stallet varje dag och någon enstaka tripp någonstans. Bilen drar 0,5 blandad körning. Bensinräkningen ligger på cirka 2500 i månaden.

Ni som har bil, hur mycket pengar lägger ni på bränsle per månad?
Vilken bil har ni och hur långt kör ni varje månad?

Känns som jag lägger jättemkt pengar på bensin till bilen varje månad :crazy::wtf::)

Jag kör ca 130 mil i veckan.
Bilen drar i snitt 0.8 liter diesel då jag kör både med och utan släp. Jag kör en Opel Frontera från typ 00 eller nåt sånt.

Så sisådär 6000kr/månad. Minst.

Och ja, det är galet mycket. Tar tåget så mycket jag kan men det sänker eg inte kostnaderna, bara omfördelar de. Och ja, jag borde köra mer Passaten men den drar mer med släp och är inte så rolig på vintern.

Ni som har bil, hur mycket pengar lägger ni på bränsle per månad?
Vilken bil har ni och hur långt kör ni varje månad?

Känns som jag lägger jättemkt pengar på bensin till bilen varje månad :crazy::wtf::)
Jag lägger nog ca 1600 kr i månaden på bensin, har 5 mil ToR till jobbet (25 mil/vecka bara till och från jobbet) och kör en Subaru Legacy -05 som drar ca 0,8 med blandad körning.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: MissFideli
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 204
Senast: Derivata
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 674
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar