Bränslekostnader

BulletForMyValentine

Trådstartare
Ni som har bil, hur mycket pengar lägger ni på bränsle per månad?
Vilken bil har ni och hur långt kör ni varje månad?

Känns som jag lägger jättemkt pengar på bensin till bilen varje månad :crazy::wtf::)

Vi lägger 4000 kr på bensin varje månad.

Mannen kör till jobbet varje dag och jag till stallet. Det blir 5 mil om dagen bara där. Vilket blir 150 mil i månaden.
Sedan kör vi ju till affären, tösen till skolan varje dag m.m.

I januari ökar det ännu mer då jag börjar jobba och mannen byter jobb och får längre dit. Då blir det 11 mil om dagen, 330 mil i månaden. Å så till affären, skolan m.m. utöver det.

Så ja, jag hatar våran bensinräkning.

Har en Volvo 940 och en Volvo V70.

Känns som jag lägger jättemkt pengar på bensin till bilen varje månad :crazy::wtf::)

Jag har två bilar, en liten Toyota Aygo, några år gammal, drar 0,5 liter milen och just nu kör jag typ 1 ggn i veckan till stallet med den bilen (7 mil) pga sjukskrivning. Vanligtvis när jag jobbar kör jag väl ca 120 mil i månaden till jobbet plus lite andra ärenden, så blir väl runt 1000 kr då i månaden.

Har oxå en Volvo 945 som har turbo och är trimmad, så den drar de dubbla minst, den körs inte jättemkt just nu heller pga sjukskrivningen (samt min man som har 1km till jobbet) men typ 1-2 ggn i veckan till stallet den med (varierar bil dit).

När det blir mer snö så går Volvon oftare, då är vi ute och sladdar varje helg och ofta på vardagskvällarna med! Till sladd"stället" är det ca 2 mil enkel resa. Så just nu kanske 1000 i månaden för båda bilarna, vanligtvis ca 2-2500!

Ca 2000:- (privat). Kör 3000 mil per år, Passat diesel -08:a. Drar kanske häst 500 mil av dem (max).

Vi har en volvo 940. Tankar för 1200-1500 kr/månad om vi inte gör något alldeles speciellt. Då kör jag till jobbet fram och tillbaks (ca 2,6 mil/dag) 5 dagar/vecka och sedan till affären (samma sträcka) en dag på helgen. Den "ska" väl egentligen dra rätt mycket, men vet inte om jag tycker att det är så gräsligt.

Har ingen superkoll, beror ju helt på bränslepriserna vilket t ex just nu droppat rejält. Men jag snittar kring 2000 mil/år och bilen drar i snitt 0,5 l/mil. Har en dieselgolf från 2007.

Jag har en Volvo 245 från 80-talet.
Lägger cirka 6-700 kr/månad och kör max 45 mil.

Tillägger att jag i princip bara kör till jobbet (cirka 1 mil tur och retur) och mataffären, nån sväng bort till pv:s stuga blir det också ibland!

Jag har 4 mil tur och retur till stallet, samt 12 mil tur och retur till jobbet på grannorten. Så jag kör en hel del. Tar slut på 1-2 tank i veckan, á la ca 350:- (30-liters). Bilen är Hyundai i10 och drar ganska lite.

Har en gammal opel som drar lite :D ca 0,7 - 0,75 nu på vintern med mycket stadskörning. Kör ca 50-60 mil per månad men jag sätter av ca 700 kr då jag räknar in parkeringsplatsen på jobbet i den avgiften

Tankar ungefär var 3:e vecka, så blir väl i snitt kanske 700-800 i månaden! Kör mestadels kortare sträckor. Har en opel astra ☺
Sambon tankar nog sin bil för lika mycket ungefär i månaden, men kör mindre, har dock en Saab 93, den drar ju lite mer ☺

Roligt med varierande svar!

Jag kör volvo 765 och snittar på 5000:- /månad. Kör ca 70 mil i veckan=280 mil/månad. Har ToR 8 mil till jobbet och så kör jag en hel del på fritiden. Kör slut på 70 L/bensin= 1 tank i veckan.

Nu på vintern blir det mer när vi är ute och buskör/sladdar oxå:devil::angel::D

Saab 9-3 biopower 08:a
Maken kör 11 mil tur och retur jobbet (5 dagar i veckan) och lägger väl 2500 kr i mån på soppa på den
Mitsubishi EVO VI TME tankas väl nån hundring i veckan för den rullas knappt

Ligger mellan 800-1600 kr i månaden beroende på hur mycket jag kör utöver fram och tillbaka till jobbet, en mil dit. Kör jag bara till jobbet med stopp vid mataffären på vägen hem räcker en tank (800 kr) i 1,5 månad. Kör vi lite mer brukar det gå åt 1,5 tank i månaden ungefär.
Tror mannen tankar ungefär likadant. Vi båda kör en varsin BMW.
Nu jobbar jag inte och mannens bil står över vintern så det blir billigt ett bra tag framöver. ;)

Vad lite alla verkar köra. Jag kommer inte under 200 mil per månad någonsin. Min bil har gått nästan 4000 mil sen jag köpt den i februari 2013.

Så lägger några tusen på bensin varje månad. Kanske 3-4000. Är stammis på bensinmacken typ.

Har en stor fyrhjulsdriven suv så den drar ju mycket bränsle. Med släp och två hästar i är det 2 liter milen. Visade sig dessutom på besiktningen att bromsen på höger framdäck ständigt ligger på. Märks inte när man kör men enligt besiktningsmannen ska det minska bränsleförbrukningen markant när det åtgärdas. Det justeras imorgon så återstår att se om det blir mindre pengar på bensin :p

Vi har en VW Caddy Maxi -11 (diesel) och en Skoda Fabia Combi -08 (bensin). Skodan går i princip bara mellan hemmet och makens jobb (har bara gått strax över 6000 mil :D) Caddyn går mellan hemmet och mitt jobb och så ett X antal mil i månaden för alla hundaktiviteter, kurser, tävlingar, träningar osv. Köpte den i slutet av juni, och den har gått över 1100 mil sen dess...

Vi snittar väl runt 5-7000 i månaden, förra månadens faktura låg strax under 4000 kr och då blev jag överlycklig över hur billigt det var :D !

Lägger ca 1500-2000kr per månad.
Har en Volvo V50 -12 som dricker 0,48-0,49 l/mil sommartid (större däck och fälg) och 0,46-0,47 l/mil vintertid.
Pendlar ganska långt till jobbet och har stallet nästan 1,5 mil hemifrån. Sen blir det såklart en del övrig körning.

-94 Passat diesel som drog runt 0.4 och 7 mil TOR varje dag. Kanske 1500? 2000kr om det blev mycket resor till mina föräldrar kanske.

Den rasade dock växellådan på precis innan jul så nu byter vi till en Skoda Octavia diesel från -99. Den drog ungefär lika mycket som Passaten när den gick sist för en fyra år sedan, vet inte riktigt hur en ny diesel pump påverkar hur mycket den drar dock då precis allt har fått mixtrats med för att få den till stadiet att datorn kan ställas om :crazy: (någon hällde i något annat än diesel i tanken så hela systemet kläggade igen).

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: MissFideli
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 204
Senast: Derivata
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 674
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar