Brännmärkt häst

M

mariko

Har en lippizanerkorsning född -01 som är brännmärkt på höger och vänstersida på halsen med nummer, bokstäver och något tecken. Undrar nu om någon vet vart man kan ta reda på eller forska i vad dessa brännmärken betyder? Om någon har tips om detta, maila gärna vart jag kan vända mej. Uppgifterna jag fick när han köptes, att han skulle kunna komma från Polen via Danmark och till Sverige men det är inget jag vet säkert.
Susanne
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Brännmärkt häst

Mitt sto är brännmärkt på vänster lår. Hon är Oldenburgermärkt, det betyder att hon är född i Oldenburger/Tyskland. Under själva "märket" så står det siffran 11, som betyder att hon var den 11:e hästen som föddes i Oldenburger det året hon föddes (-97). Kanske är nåt liknande? :)
 

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 980
Senast: Vallmo
·
Avel Hej! Jag hoppas att någon i gruppen skulle vilja hjälpa mig eller vet vart jag ska vända mig. Jag har köpt en häst från Tyskland som har...
Svar
1
· Visningar
1 234
Senast: Tscabo
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 240
Senast: Karminnie
·
Avel I mitt stall finns en jättefin valack, av halvblodstyp, som lite skämtsamt brukar kallas "Dressyrkungen" för att han, trotts att han är...
Svar
8
· Visningar
3 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp