Brännmärkning/stuterilogotyp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sarah92
  • Startdatum Startdatum
S

sarah92

Jag har en häst som är importerad från frankrike. Han har bara svenska papper och därför vet vi varken ras eller stam. Han har en brännmärkning på låret, som jag skulle tycka vara roligt att spåra.

Vet någon var man kan kolla upp brännmärkningar och stuterilogotyper? :)

Sv: Brännmärkning/stuterilogotyp

Lägg upp en bild och se om någon härinne eventuellt vet vilken ras som använder det märket eller sök runt härinne litegrann. Har för mig att det funnits liknande trådar förr där det kommit upp länkar till olika sidor, eller vänta till någon annan ger dig bättre svar! :idea:

Gjorde själv så en gång.

La upp brännmärkningen på Tim. Han var en import via Danmark och troligen Haflinger.
Men inga papper fanns.

Via detta forum fick jag först veta att han var renrasig.
Och med mer hjälp och länkar fick vi till slut fram hela hans stamtavla och uppfödare, som vi senare även hade kontakt med.

Så till TS.
Ett gott råd är att du lägger ut brännmärkningen och allt du själv vet om hästen
Du bör ta en klippmaskin och ta fram märkningen ordentligt.

AM

Vad roligt!:bump: Hoppas det går lika bra för TS:

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 920
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka