Brännmärkning-Oldenburgare HJÄLP SNÄLLA!

Z

Zink

Min första häst skall ha varit en Oldenburgare fårn Tyskland, men tyvärr kom han via hästhandlare så jag vet igentligen inget om honom.
Men han hade en brännmärkning på sitt vänsta lår, "Arrow And Snake" har jag för mig att den hette. Det var en pil med en slingrande orm över. snett under denna hade han en bakvänd 3:a, som ett E men med mjuka former...

Jag vore så lycklig om någon skulle kunna hjälpa mig att hitta info om stuteriet, eller kanske än mer även kunna komunisera på Tyska och få veta vem min häst var!

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få i detta ärende.
MVH Anna

Sv: Brännmärkning-Oldenburgare HJÄLP SNÄLLA!

Hej!

Jag sökte på google lite och hittade detta
Breeds in the former German Democratic Republic:

The former East German state unified all different breeds to the "Edles Warmblut" (Noble Warmblood) breed, all bearing the brand of the former Prussian Neustadt stud (which is now the Brandenburg state stud). This breed (Edles Warmblut) contained the Brandenburger breed, the Mecklenburg breed, the Saxony and Thuringian breeds, they were centrally marketed and sold. Additionally, there was the "Schweres Warmblut" (Heavy Warmblood) breed which contained the carriage horses. These horses had all the Neustadt brand (An arrow witch a winding snake) and a letter E or S, designating the type (E=Edles; S=Schweres Warmblut) Now after the unification of Germany, the newly formed states (Brandenburg, Mecklenburg, Saxony, Thuringia) all have formed (or re-established) their state studs and will also sell and register the horses under different breed names. I think (but do not know for sure) that also new brands will be used, as the Neustadt brand will be used exclusively for Brandenburg.
Här är sidan det är hämtat från, tyvärr kan jag inget mer om sådant här, Lycka till! :laugh:
http://www.equi.net/featurewarmblood.htm

Här är sökning på de tyska orden för "arrow and snake", tyvärr kan jag inte tyska så jag fattar inte vad som står på de olika träffarna, men nån annan kanske vet.
http://www.google.com/search?hl=sv&client=opera&rls=sv&q=pfeil+und+schlange+e+++pferd&btnG=Sök&lr=

Senast ändrad:
Sv: Brännmärkning-Oldenburgare HJÄLP SNÄLLA!

varmblod av ngt slag?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag är "nybörjare" på vad det gäller att välja hingstar och vilka papper som behövs.. Är hingstvan unghästvan och även ridit in...
2
Svar
23
· Visningar
2 363
Senast: Candy00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross