brännesler

R

Ruggifer

Hej! Har hört att det är väldigt nyttigt med torkade brännässlor. Hur länge ska dom torkas? Vad hjälper dom mot?
:bump:

Det räcker med att du torkar bladen så att dom sedan kan smulas ner i fodret... Men jag minns tyvärr inte riktigt vad det är bra för... :angel: Sorry... Ändå har jag haft en häst som åt nässlor! :crazy:

Nässla är en ört som är rik på järn och Vitamin C, fungerar som ett tonikum och som är stärkande för hästar. Nässla är en blodcirkulations stimulans och en väldigt bra blod rengörare. Det betyder att det här är en utmärkt ört att ge för symptom som artrit, reumatism och fång.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 278
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
424
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama