Bränna ut en fil på två CD?

Bansan

Trådstartare
Ja precis... hur gör jag då?
Om jag har en filmfil på 800 MB & vill köra ut den som VCD eller SVCD... hur gör jag då? :confused:

Sv: Bränna ut en fil på två CD?

Misstänker det är en avi du har, och att du redan upptäckt att brännarprogrammet kan konvertera till svcd? Det som är kvar är då att dela upp filen först, om nu inte brännarprogrammet (transcoder-delen egentligen...) har stöd för att dela upp på flera skivor automatiskt.
Använd VirtualDub, öppna filen och ställ in Direct Stream Copy för både ljud och bild. Sätt selection start till början och selection end till mitten av filmen (håll inne shift under tiden). (Använd timelinen i nedre delen av fönstret.) Spara som AVI med passande namn. Sätt nu start till där förra slutade, och slut till slutet och spara som en till AVI, nu innehållande andra halvan av filmen. Låt brännarprogrammet konvertera dessa med bitrate satt till automatisk som får det att passa på en skiva. (Nero har iaf det alternativet, annars är det enkelt räkna ut.)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hundträning Hej! Jag har en bruksschäfertik på precis ett år. Jag har otroligt svårt att avgöra vad som är "lagom" aktivering för henne. Stamtavlan...
Svar
9
· Visningar
1 691
Senast: a1agnlju
·
Äldre Hjälp! Jag vill föra över mina filer från mobilen så dom ligger kvar på annan plats, visst fanns det något som hette cloud? Hur...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: starcraft
·
Övr. Djur Vi har ett litet problem. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men jag provar här. Vi har ett ank-problem. Vi skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
5 924
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka