Bränna .img-filer?

Tigertofflan

Trådstartare
I vilket program gör man det? Nero vill inte.

Sen har jag en fil(m), där man om man tittar på egenskaperna ser att den har "Videokomprimering : XVID". Detta är väl inte filformatet? Hur tar man reda på det? Jag misstänker nämligen att den kan vara en .avi, och jag behöver minska storleken på den då den inte får plats på de skivor jag har nu. Hur göra?

Sv: Bränna .img-filer?

Bränna .img går bra i Nero. Recorder / Burn Image / välj att visa alla filer och bränn på.

XviD är videoformatet, och då är filen med största sannolikhet en .avi. Komprimera om sådan redan komprimerad video vill man inte göra, då det blir en alltför stor kvalitetsförlust, men om du måste så använd t.ex. VirtualDub

Nej, jag kan inte emd min Nero-version :crazy:

Väljer jag "visa alla filer som stöds" eller liknande så synd inte .img-filen
Väljer jag "visa alla filer" och väljer .img-en så hänger sig programmet...

Lånar..
Har också Nero
Jag brukar alltid döpa om img-filer till iso-filer.
Då fungerar det perfekt..bara bränna på sen..

AM

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 302
Senast: Totola
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 139
Senast: Disen
·
Hemmet Såhär ser det ut, nu är sakerna också skrivna vart de står. Jag har alltså:-1 säng -1 soffa -1 bokhylla -1 tvhylla m. skåp...
Svar
1
· Visningar
1 088
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix