Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har bestämt oss för att köpa brandsläckare till hemmet (2-våningsvilla), men var gör man det? Och vilken/vilka ska man ha? En brandfilt till köket också, kanske?
Snygg! Jag tog för givet att alla ser så där röda och brandsläckaraktiga ut, kul att det kommit alternativ!Du kan köpa det på många ställen, alltifrån Rusta till Bauhaus
Det finns flera fina nu tycker jag, både vita och med t ex mönster, så att man inte känner att man vill ställa undan dem för att de är fula.
t ex denna på Bauhaus:
Men hur mycket (eller snarare lite) är för liten?Jag fick en av min pappa(brandmannen) köpt på biltema. Så de funkar absolut!
Men ta inte en för liten!!
Den dagen du vill ha den är det ju inte roligt om innehållet tar slut för tidigt liksom.
En innanför ytterdörren, en vid vårat sovrum.(en uppe en nere)
De har nog Brandfiltar också.
Våra är från Ikea.
Hänger i köket då vi har vedpanna där, plus i händelse av grytbrand ellet liknande.
Bra tips, tack! Det ska vi skaffa till övervåningen.Vad som också är bra, förutom minst en släckare per våning och brandfilt, är att om man inte har nödutgång att man skaffar en brandstege som man kan hänga ut genom fönstret om man har två våningar. Det går kanske inte att använda trappan om det börjar brinna.
Jag kollade prisjakt senast jag köpte ny släckare så mina senaste kommer från ICA.
Du kan inte köpa en för stor. Tror vanligt storlek är 6 kg? Under det skulle jag inte gå.Men hur mycket (eller snarare lite) är för liten?
6 kilo är lagomMen hur mycket (eller snarare lite) är för liten?
Vi har bestämt oss för att köpa brandsläckare till hemmet (2-våningsvilla), men var gör man det? Och vilken/vilka ska man ha? En brandfilt till köket också, kanske?
Ja inte under 43a i släckningsgrad och minst 6 kilo och pulver är bra.@Sonic76 har nog bra koll?
Då bör du nog köpa en ny för att vara säker.Jag har en brandsläckare med pulver, men den är några år och har inte vänt upp och ner på den som man ska. Vad gör jag nu? Hur vet jag om den är för gammal/inte fungerar?
Ja, jag tänker också att jag nog måste göra det. Vad gör man av gamla brandsläckare?Då bör du nog köpa en ny för att vara säker.
Den funkar säkert men jag skulle inte chansa
Jag har en brandsläckare med pulver, men den är några år och har inte vänt upp och ner på den som man ska. Vad gör jag nu? Hur vet jag om den är för gammal/inte fungerar?