Brännhultsjuice

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Brännhultsjuice

Haha! Ja precis! Just därför undviker jag just Brämhults. Men det finns kanske andra märken om man nu tvunget måste dricka opastöriserad juice som gravid?
 
Sv: Brännhultsjuice

Själv brukar jag iofs skölja av frukter och grönsaker jag köper. Och när jag gjort juice har jag för det mesta skalat först. Men visst ska man se upp! Framför allt med sin egen hygien hemma i köket. Fortfarande många som inte tvättar händerna efter toabesök, eller inte diskar av skärbrädan och kniven vartefter...
 
Sv: Brännhultsjuice

Så sant som det är sagt! Och det är ju oftast i hemmet som man dricker sina juicer...
 
Sv: Brännhultsjuice

de har ju ett rykte av att folk blir magsjuka av deras produkter...

Det har jag aldrig hört! Vi har varit storkonsumenter och de flesta jag känner dricker deras produkter regelbundet. Men bara juicerna, aldrig konstiga hälsoskitgrejer med div. alger och annat läskigt :eek: .
 
Sv: Brännhultsjuice

Det har jag aldrig hört! Vi har varit storkonsumenter och de flesta jag känner dricker deras produkter regelbundet. Men bara juicerna, aldrig konstiga hälsoskitgrejer med div. alger och annat läskigt :eek: .

Inte jag heller. Dricker också bara de rena juicerna och inte de med konstiga grejor i.
 
Sv: Brännhultsjuice

Har ju hört att folk blivit magsjuka av frysta hallon, så tror att det är lika säkert att dricka Brämhults hallonjuice som att äta hallonen på t ex tårta.

Det berodde väl på vattnet de tvättas i före frysning om jag minns rätt. Läste om detta precis när vi gett vår bebis tinade frusna hallon men han blev aldrig sjuk, har inte jag heller blivit någon gång av dessa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Modest
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 198
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
615
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp