Cherarriduracell
Trådstartare
Hur mycket takhöjd behöver man i sin sadelkammare? Är the more the merrier eller räcker det gott med 2-2,5 m? Golvytan blir ca 3x5,5.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mjo men jag tänkte typ säsongsgrejer högre upp, typ vintertäckena sommartid och så. Förvarar grejer åt ungefär fem hästar.Att förvara saker högre upp blir ju bara jobbigt att få ner och upp.
Ungefär hur långt "blir" ett täcke i 155 på galge?Vi har bara ca 2,30 i sadelkammaren, men den är också en ren sadelkammare. Foder, täcken och annat har vi på andra ställen - bl a hänger täckena på täckesgalgar på en stång nästan 3 meter upp - helt suveränt.
Det blir isf ovanpå sadelkammaren, lite knöligare att komma åt men görbart. Är ca 5,5m i takhöjd som högst, så det kommer gå att gå ut på sadelkammarens tak.Har du någon mer förvaringsyta? Kan tycka att hög takhöjd är bra för att plocka undan täcken efter säsong och förvara högre. Likadant med paddar/ lindor o.s.v. Beror ju på hur mycket hästar och utrustning du har.
Knappt 2,5 meter gissar jag, täckena på den här bilden är 145 och 135 och stången är ca 3 meter upp. Jag har sålt hästen som hade 155, men även de täckena hängde bra här. Däremot gick de ner till golvet (med svanslappen) om jag hänge över en boxvägg, tror de är 2,40 höga. Bilden är från när jag byggde täckeshängaren, så allt är inte klart än där.Ungefär hur långt "blir" ett täcke i 155 på galge?