Bra stadiga bh:ar

Wysiwyg

Trådstartare
Tråd nummer hundra i samma ämne men har inte riktigt hittat svaren i någon tidigare BH-tråd så jag kör ändå. :D

Vill ha stadiga BH:ar med bred rygg och breda axelband. Har provat Miss Marys och tycker de är jättesköna och passar suveränt men stör mig på att kupan inte är fodrad. Känner mig inte alls bekväm att ha t-shirts eller linnen över de BH:arna då bröstvårtorna syns igenom. Strl typ 70-75 F.
 
Jag hittade någon grej på typ FB om olika bröst behöver olika kupor. Ingen aning om var jag hittade det, men borde gå att googla fram. För mig stämde det 100% och mina BH är betydligt bekvämare.
Har stor byst men "tunga" och har mer under än över till (vad bra jag är på att beskriva klockan 20 i två på natten...).
Men balconette som ger ett lyft och håller upp dem är betydligt bekvämare än t.ex t shirts BH.
 
Tex Curvy Kate eller Miss Mary of Sweden kanske kan vara nåt?
Jag kan tyvärr inte använda något med byglar längre men annars så hade jag tittat på dem.
 
Men Miss Mary har ju med fodrade kupor? Däremot har de väl inte så vansinnigt stora kupor? ah, såg att du behövde till F :up:
 
Det hör verktyget rekommenderar olika modeller baserat på dina mått och bröstform - kan kanske vara värt att prova?

https://www.abrathatfits.org/

Själv har nästan helt gett upp med BH, och använder enbart byggellösa de dagar jag känner för att ha BH överhuvudtaget. För det mesta bryr jag mig inte längre om bröstvårtorna syns igenom, men om jag absolut vill undvika det (om jag tex ska kn till kontoret), så sätter jag på "nipple covers" i silikon för att få en slät yta.
 
Elomi Energise sportbehå är stadig. Axelbanden är breda och lite elastiska, de går även att knäppa ihop i ryggen.
Den har bygel, jag har böjt till byglarna så de passar min kropp men det finns ju risk att de går av om man gör så så man får vara försiktig.
Verkar som om den gått ner i pris också, kostade 699:- förut, nu när jag googlar kommer det upp priser runt 500:-
 
PS. Jag köpte min första Elomi Energise 2017, tror jag, och först nu måste jag knäppa den på innersta hyskorna så det är ju bra kvalitet.
Rekommenderar att man provar ut en i butik eftersom att, som jag förstod det, Elomis storlekar inte alltid stämmer överens med andra märkens storlekar.
 
Jag säger Freya. Jag har haft flera av deras moulded plunge bra, med formpressade kupor, och tycker att allt hålls där det ska. De större kupstorlekarna brukar ha bredare axel- och ryggdel, så låt inte bilder avskräcka om du googlar. Bäst är det om du kan prova dem då man tenderar att får gå upp någon nummer i cupstorlek hos dem.
 
Jag har förvisso inte stor byst men kan tipsa om Closely https://closely-official.com/eu/bras De är ett litet svenskt märke men stort utbud av storlekar (samt en sizefinder som rekommenderar storlek utifrån vad du har i andra märken). Axelbanden är breda och går att ha raka eller lägga omlott. Finns även bygelfria BH som någon var ute efter.
 
Tråd nummer hundra i samma ämne men har inte riktigt hittat svaren i någon tidigare BH-tråd så jag kör ändå. :D

Vill ha stadiga BH:ar med bred rygg och breda axelband. Har provat Miss Marys och tycker de är jättesköna och passar suveränt men stör mig på att kupan inte är fodrad. Känner mig inte alls bekväm att ha t-shirts eller linnen över de BH:arna då bröstvårtorna syns igenom. Strl typ 70-75 F.
Lustigt nog är Lindex Diva ganska stabila i större kupstorlekar. Och vadderade (jag tycker de kan glida ned lite över axlarna men det kanske inte drabbar alla och de är inte så dyra.) jag gillar ju inte att de är vadderade dock.

(Jag bara struntar i att mina bröstvårtor syns igenom och det gör de vanligen också.)
 
Jag hittade någon grej på typ FB om olika bröst behöver olika kupor. Ingen aning om var jag hittade det, men borde gå att googla fram. För mig stämde det 100% och mina BH är betydligt bekvämare.
Har stor byst men "tunga" och har mer under än över till (vad bra jag är på att beskriva klockan 20 i två på natten...).
Men balconette som ger ett lyft och håller upp dem är betydligt bekvämare än t.ex t shirts BH.
Tror de har en poäng, har en gång beställt från Miss Mary som jag tycker verkar jättebra. Men de byglarna var djupa och smala, min byst har bred och grund ansättning liksom. Så måste ha Triumph eller Lindex eller liknande istället.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp